Categories: Technology

Η τεχνητή νοημοσύνη έμαθε πλέον να κερδίζει στα online βιντεοπαιχνίδια που απαιτούν συνεργασία


Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί ήδη να οδηγεί αυτοκίνητα και να έχει νικήσει τους ανθρώπους σε απαιτητικά επιτραπέζια παιγνίδια, όπως το σκάκι και το Go, καθώς και σε βιντεοπαιγνίδια, όπως το StarCraft II και το Dota 2, αλλά τώρα για πρώτη φορά κατάφερε να κάνει το ίδιο σε ανταγωνιστικά παιγνίδια πολλαπλών παικτών (multiplayer shooter videogames) που απαιτούν ομαδική συνεργασία, κάτι που έως τώρα θεωρείτο τρομερά δύσκολο.

Η DeepMind, η πρωτοπόρος βρετανική εταιρεία που ανήκει πλέον στον όμιλο Alphabet της Google, εκπαίδευσε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης (bots) να συνεργάζονται για να παίξουν με επιτυχία το κλασσικό βιντεοπαιγνίδι Quake III Arena, νικώντας και πάλι τους έμπειρους ανθρώπους παίκτες. Επιπλέον, ένας «τεχνητός» παίκτης αποδείχθηκε ότι μπορεί να συνεργασθεί μια χαρά με έναν άνθρωπο παίκτη.

Μέχρι σήμερα η τεχνητή νοημοσύνη δεν τα είχε καταφέρει με την πολυπλοκότητα παιγνιδιών που απαιτούν ομαδική συνεργασία και αλληλεπίδραση ανάμεσα σε πολλούς online παίκτες. Το να προβλέψει ένα μηχάνημα πώς θα συμπεριφερθεί ένα άλλο μηχάνημα ή ένας άνθρωπος, έτσι ώστε να μπορέσει να συνεργασθεί αποτελεσματικά μαζί του, είχε έως τώρα θεωρηθεί πολύ μεγάλη πρόκληση.

Όμως, αυτήν τη φορά, μία ομάδα 30 «παικτών» (bots) τεχνητής νοημοσύνης εκπαιδεύθηκαν συλλογικά να παίζουν έναν πεντάλεπτο «γύρο» του παιγνιδιού Quake III Arena με τίτλο «Αιχμαλωτίστε τη σημαία» (Capture the Flag), όπου μία ομάδα κινείται επιθετικά σε ένα τρισδιάστατο περιβάλλον και πρέπει να αρπάξει τη σημαία των αντιπάλων. Νικητής είναι η ομάδα που κατακτά τις περισσότερες σημαίες μέσα σε αυτά τα πέντε λεπτά.

Παίζοντας μόνη της αλλεπάλληλους γύρους του παιγνιδιού, η συνεργαζόμενη ομάδα της τεχνητής νοημοσύνης έμαθε να αυτοβελτιώνεται με τη βοήθεια ειδικών αλγορίθμων νευρωνικής μάθησης εμπνευσμένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Στη συνέχεια, άνθρωποι παίκτες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν άλλους παίκτες, χωρίς να γνωρίζουν εάν επρόκειτο για άλλους ανθρώπους ή για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.

Τελικά, οι δυάδες των ανθρώπων παικτών αιχμαλώτισαν κατά μέσο όρο 16 λιγότερες σημαίες σε κάθε παιγνίδι σε σχέση με τα «ντουέτα» που απαρτίζονταν από τεχνητή νοημοσύνη. Επίσης, οι μικτές ομάδες (ένας άνθρωπος παίκτης και ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης) τα κατάφεραν αρκετές φορές καλύτερα από τις ομάδες δύο ανθρώπων παικτών. Μάλιστα, οι άνθρωποι παίκτες δήλωσαν ότι προτιμούσαν να έχουν για συμπαίκτη τους ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης από ό,τι έναν άλλο άνθρωπο, αναφέρει το ΑΜΠΕ.

Οι ερευνητές της DeepMind, με επικεφαλής τον Μαξ Τζέιντερμπεργκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», σύμφωνα με το ίδιο, το «New Scientist» και το Γαλλικό Πρακτορείο, δήλωσαν ότι η νέα τεχνολογία δεν είναι ακόμη ώριμη για πρακτική εφαρμογή στον πραγματικό κόσμο. Όμως στο μέλλον, όταν η τεχνητή νοημοσύνη έχει πια μάθει να συνεργάζεται σε ομάδες (με άλλες μηχανές, με ανθρώπους ή με μικτές ομάδες), τότε θα υπάρξουν σημαντικές πρόοδοι σε διάφορα πεδία, από τα αυτόνομα οχήματα που θα συνεργάζονται για να μην τρακάρουν στους δρόμους, έως τους ρομποτικούς χειρουργούς που θα συνεργάζονται με τους γιατρούς.

Είναι προφανές ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί να έχει και στρατιωτικές εφαρμογές, αλλά οι προγραμματιστές της DeepMind αρνήθηκαν να σχολιάσουν επ’ αυτού. Στο παρελθόν η εταιρεία είχε δηλώσει δημόσια ότι δεσμεύεται να μη συνεργασθεί σε ερευνητικά προγράμματα του στρατού ή των μυστικών υπηρεσιών.

Το κατά πόσο αυτό θα τηρηθεί στο μέλλον, είναι άλλο θέμα…

fbq('init', '1706173679639449'); fbq('track', "PageView");

var options = { type: "scroll", scripts: [ "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&appId=219378041527087" ], success: function () {

FB.init({ appId: '219378041527087', cookie: true, xfbml: true, version: 'v3.0' }); } }; if ($(window).scrollTop() > 0) { window.fbAsyncInit = function () { FB.init({ appId: '219378041527087', cookie: true, xfbml: true, version: 'v3.0' }); //jQuery('#fb-root').trigger('facebook:init'); document.body.className += " fbinit"; };

(function (d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) { return; } js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "http://connect.facebook.net/en_US/sdk.js"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk')); } else { $.lazyscript(options); } });

$.getScript("http://connect.facebook.net/en_US/sdk.js", function(){ FB.init({ appId: '219378041527087', cookie: true, xfbml: true, version: 'v3.0' }); facebookAPILoaded = true; }); }



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Αυτά είναι τα νέα χαρακτηριστικά του οικοσυστήματος

Μετά τον καταιγισμό ανακοινώσεων σχετικά με τις δραστηριότητες της εταιρείας στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης,…

2 ώρες ago

Η απάντηση της Samsung στην αμφιλεγόμενη διαφήμιση της Apple! [Video]

Η Samsung βρήκε την ευκαιρία να κοροϊδέψει την Apple και την άρπαξε γρήγορα. Η εταιρεία…

3 ώρες ago

Η αναζήτηση στην Google αλλάζει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και αυτό μπορεί να είναι κακό

Η αναζήτηση στην Google αλλάζει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και αυτό μπορεί να είναι κακό…

13 ώρες ago

Google: Παρουσίασε το Gemini, το νέο ΑΙ μοντέλο – Μπαίνει στη νέα γενιά της Τεχνητής Νοημοσύνης

Google: Παρουσίασε το Gemini, το νέο ΑΙ μοντέλο – Μπαίνει στη νέα γενιά της Τεχνητής…

13 ώρες ago

Επιτέλους! Ο δημοφιλής emulator PPSSPP διαθέσιμος για iPhone και iPad!

Ήρθε η σειρά του PSP να αποκτήσει έναν emulator στο App Store του iOS, χάρη…

14 ώρες ago

Google: Τι ανακοίνωσε για την Τεχνητή Νοημοσύνη -Προϊόντα με τεχνολογία Gemini για 2 δισ. χρήστες

Με στόχο να κάνει την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) χρήσιμη για όλους, η Google έκανε σειρά…

14 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.