Ο αλγόριθμος αγνοεί τις επιλογές Dislike και Not Interested των χρηστών

14


Το κουμπί Dislike στα videos του YouTube είναι διαθέσιμο εδώ και αρκετά χρόνια με σκοπό να δώσει στους θεατές την δυνατότητα να εκφράσουν την δυσαρέσκεια τους για κάποιο video χωρίς να αφήσουν κάποιο σχόλιο. Θα περίμενε κανείς ότι με αυτόν τον τρόπο θα επηρεαζόταν κάπως η λειτουργία του αλγορίθμου της υπηρεσίας για την εμφάνιση παρεμφερών videos, αλλά μια νέα έρευνα του Mozilla δείχνει πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Ο οργανισμός πραγματοποίησε μια μακρόχρονη έρευνα για να μελετήσει την συμπεριφορά του YouTube απέναντι στις επιλογές Dislike, Not interested και Don’t Recommend This Channel σε συνεργασία με 20.000 εθελοντές και δημοσίευσε τα ευρήματα της σε μια αναφορά με τίτλο “Does This Button Work? Investigating YouTube’s Ineffective User Controls”.

Σύμφωνα με την Rebecca Ricks, ερευνήτρια του Mozilla,

Καταλαβαίνουμε ότι οι χρήστες δεν βλέπουν καμία επίδραση των επιλογών τους στο περιεχόμενο που τους εμφανίζεται. Η έρευνα μας επιβεβαιώνει αυτές τις εμπειρίες και από τα δεδομένα βλέπουμε ότι τελικά οι χρήστες δεν μπορούν να επηρεάσουν τον αλγόριθμο του YouTube.

Η αρχή έγινε με 2758 συμμετέχοντες και το 68% εξ αυτών δήλωσε πως ο αλγόριθμος αγνοεί παντελώς τις προτιμήσεις τους. Στη συνέχεια, ο Mozilla ακολουθήσε μια ποσοτικοποιημένη μέθοδο για να επικυρώσει τα αποτελέσματα της έρευνας. Συγκεκριμένα, πρόσθεσε το κουμπί Stop Recommending επάνω στα προτεινόμενα videos, κάτι που θεωρητικά θα ενεργοποιούσε τον αλγόριθμο. Με αυτό το έξτρα κουμπί μπορούσε να παρατηρεί την πορεία των videos που είχαν απορριφθεί από τους χρήστες και διαπίστωσε ότι το 67% από αυτά συνέχισαν να εμφανίζονται κανονικά στα προτεινόμενα.

Επίσης, ο αλγόριθμος αδυνατεί να κατανοήσει ποια videos θα πρέπει να σταματήσει να προτείνει. Για παράδειγμα, οι χρήστες που άφηναν Dislike σε videos με θέμα τον πόλεμο ή ζητούσαν από το YouTube να σταματήσει να προτείνει τέτοιου είδους videos, συνέχισαν να βλέπουν στο feed τους περιεχόμενο σχετικό με τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Το πιο αποτελεσματικό εργαλείο φαίνεται ότι είναι το Don’t Recommend Channel, το οποίο λειτούργησε στο 43 % των περιπτώσεων, ενώ το λιγότερο αποτελεσματικό εργαλείο είναι το Not Interested, καθώς λειτούργησε μόνο στο 11% των περιπτώσεων.

Ο Mozilla τονίζει πως η Google έχει την δυνατότητα να διορθώσει τον αλγόριθμο της, αρκεί να υπάρχει θέληση…

[Mozilla]

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!



Πηγή