Η αγωνία των ηθοποιών, του σκηνοθέτη και της εταιρείας παραγωγής για το αν η ταινία τους θα πάει καλά στα ταμεία, όταν κυκλοφορήσει, ίσως μειωθεί στο μέλλον, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται να μειώσει την αβεβαιότητα (και) σε αυτό το πεδίο.
Από την άλλη, ορισμένες ταινίες μάλλον δεν θα γυριστούν ποτέ, αν η πρόγνωση γι’ αυτές θα είναι αρνητική και αυτό όχι χάρη στη διαίσθηση κάποιου παραγωγού, αλλά στην προβλεπτικότητα ενός μηχανήματος.
Αν και ασφαλώς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, ένας νέος αλγόριθμος αναλύει γραπτές περιλήψεις των σεναρίων και κάνει εκτιμήσεις για το πόσες πιθανότητες υπάρχουν ώστε μία ταινία να έχει ανταπόκριση στο κοινό και στους κριτικούς ή αντίθετα μάλλον να τα πάει χάλια. Οι Νοτιοκορεάτες ερευνητές του Πανεπιστημίου Sungkyunkwan παρουσίασαν το σύστημά τους σε συνέδριο της Φλωρεντίας της Ιταλίας, σύμφωνα με το «Science».
Το σύστημα «εκπαιδεύτηκε» με τις περιλήψεις των σεναρίων 42.306 ταινιών από όλον τον κόσμο, οι οποίες συσχετίστηκαν με το πόσο καλά τα πήγε εμπορικά κάθε μία από αυτές τις ταινίες (αρκετά σενάρια συλλέχθηκαν από τη Wikipedia). Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης αξιολόγησε κάθε σενάριο με τη βοήθεια της μηχανικής «ανάλυσης συναισθήματος».
Μία βασική διαπίστωση ήταν ότι οι πετυχημένες ταινίες έχουν πολύ συχνότερες εναλλαγές συναισθημάτων σε σχέση με όσες θεωρήθηκαν αποτυχία, όπως για παράδειγμα η φετινή της Marvel «Avengers» η ταινία που έσπασε τα ρεκόρ της εμπορικότερης. Αυτή η εναλλαγή θεωρείται καλύτερος προγνωστικός δείκτης επιτυχίας από ό,τι αν η ταινία έχει ευχάριστη αρχή ή καλό τέλος. Το πιο σημαντικό, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι η ταινία να προσφέρει μία συχνή εναλλαγή συναισθημάτων.
Το σύστημα βαθμολογεί κάθε ταινία με ένα «σκορ» εναλλαγής συναισθημάτων και τελικά βγάζει την ετυμηγορία του κατά πόσο η ταινία -θρίλερ, κωμωδία ή δράμα- θα αποδειχθεί δημοφιλής ή όχι. Η ικανότητα πρόγνωσης δεν είναι βέβαια τέλεια, αλλά είναι πάντως μεγαλύτερη από το να μαντεύει κανείς στην τύχη.
Οι ερευνητές αισιοδοξούν ότι στο μέλλον, όταν θα έχουν βελτιώσει τη μέθοδό τους, θα μπορεί να κάνει προβλέψεις ακόμα και για τα μελλοντικά έσοδα μίας ταινίας, οπότε θα βοηθά σημαντικά τους επενδυτές να αποφασίζουν αν θα «ποντάρουν» στο φιλμ ή όχι.
Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ το ερώτημα είναι κατά πόσο ένα τέτοιο σύστημα θα αποδειχθεί καλό για την τέχνη και για τη δουλειά των σεναριογράφων, σκηνοθετών και ηθοποιών. Οι ερευνητές προτιμούν να βλέπουν τη θετική πλευρά (π.χ. ότι το σύστημά τους θα είναι αδέκαστο και θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους, γνωστούς και άγνωστους, αρκεί να έχουν να παρουσιάσουν γραπτώς μία καλή ιδέα), αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα το δουν όλοι έτσι. Αν, πάντως, οι θεατές του μέλλοντος γλιτώσουν από δύο χαμένες ώρες για την παρακολούθηση «σκουπιδιών», το σύστημα θα έχει κερδίσει «πόντους».
Ο θρυλικός δημιουργός παιχνιδιών Ron Gilbert (Monkey Island, Thimbleweed Park και πολλά άλλα) ετοιμάζει ένα νέο…
Την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησαν διάφορες αναφορές σχετικά με ένα σφάλμα στο iOS 17.5 που επαναφέρει…
Τα animated GIFs αποτελούν βασικό στοιχείο του Διαδικτύου εδώ και πολλά χρόνια. Εφευρέθηκαν το 1987…
Ακόμη ένα δωρεάν game μας έρχεται από την πλατφόρμα Steam, η προσφέρει σε όλους τους…
Η Apple προανήγγειλε πολλά νέα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας που θα έρθουν αργότερα φέτος με ενημερώσεις λογισμικού…
Η διάστικτη επιφάνεια της Ευρώπης έχει γοητεύσει τους επιστήμονες από τότε που το Voyager 2…
Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.
Leave a Comment