Categories: Technology

Το Χάρβαρντ σχεδιάζει μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα φορτίζει στο 100% σε μόλις 10 λεπτά | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ


Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ σχεδιάζουν μια μπαταρία λιθίου-μετάλλου μακράς διάρκειας, προκειμένου να δώσουν λύση στο ζήτημα της γρήγορης φόρτισης.

Πειραματίζονται πάνω σε έναν νέο τύπο μπαταρίας που θα φορτίζει γρήγορα, θα μπορεί να προσφέρει μεγάλη αυτονομία και κυρίως δεν θα χάνει μέρος της χωρητικότητάς της, μετά από πολλές φορτίσεις και αποφορτίσεις.

Οι συγκεκριμένες μπαταρίες μεγάλης διάρκειας και ταχείας φόρτισης είναι απαραίτητες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ενώ θα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην ελαχιστοποίηση του βάρους τους. Για δεκαετίες, οι ερευνητές προσπαθούν να αξιοποιήσουν την χρήση της τεχνολογίας λιθίου-μετάλλου, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία μπορεί να αποθηκεύσει περισσότερη ενέργεια στον ίδιο όγκο και να φορτίζεται πιο γρήγορα σε σχέση με τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων – λιθίου. Το ζήτημα που προβληματίζει τους ερευνητές είναι εκείνο της σταθερότητας στη λειτουργία, κάτι που αποτελεί αντικείμενο μελέτης και δοκιμασιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μια μπαταρία λιθίου-μετάλλου δεν έχει καλή σταθερότητα και αυτό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε», αναφέρει μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής καθηγητής του Χάρβαρντ και επικεφαλής της έρευνας, Xin Li.

Τι κάνουν στο Χάρβαρντ

Οι ερευνητές ακολουθούν μία διάταξη τύπου σάντουιτς, με διαφορετικά επίπεδα στα οποία τοποθετούνται οι ηλεκτρολύτες, με τη λογική που θα ακολουθούσε κανείς στην προετοιμασία ενός σάντουιτς με την τοποθέτηση των επιμέρους υλικών. Η λογική εδώ είναι να μην δημιουργούνται δενδρίτες, μικροσκοπικές βελόνες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ακόμα και βραχυκύκλωμα σε μία μπαταρία.

Στη μελέτη του Χάρβαρντ προβλέπεται η δυνατότητα της μπαταρίας να διορθώνει μόνη της τα σφάλματα που προκύπτουν, ενώ σε πειραματικό επίπεδο, διατήρησε το 82% της χωρητικότητάς της, ακόμα και μετά από 10.000 κύκλους φόρτισης.

Αυτή η τεχνολογία μπαταρίας θα μπορούσε να αυξήσει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών για 10-15 χρόνια χωρίς να χρειάζεται αντικατάσταση, ανοίγοντας με αυτό τον τρόπο το δρόμο για πλήρεις φορτίσεις που θα ξεκινούν από 10 έως 20 λεπτά. Παράλληλα θα βελτιώσει και την δομή των μικρών μπαταριών όπου θα διαρκούν πολύ περισσότερο.

«Αυτός ο σχεδιασμός δείχνει ότι οι μπαταρίες λιθίου-μετάλλου θα μπορούσαν να είναι ανταγωνιστικές με τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση να το πετύχουν και υπάρχουν πολλές προκλήσεις. Όμως στο τέλος πιστεύουμε ότι θα βρούμε τις λύσεις», ανέφερε ο Xin Li.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθήστε το iefimerida.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο iefimerida.gr



Πηγή

iTech News

Leave a Comment

Recent Posts

Η AI θα βοηθήσει τη Microsoft να προβλέπει τον καιρό με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια

Τον Μάρτιο του 2023, η εταιρεία παρακολούθησης μετεωρολογικών προβλέψεων ForecastWatch απένειμε στην ομάδα ανάπτυξης μετεωρολογικών…

2 ώρες ago

Ιδανική λύση για κάθε γραφείο!

Είναι κάποιες εταιρείες στον κόσμο της τεχνολογίας οι οποίες έχουν καταφέρει να καταστήσουν το brand…

4 ώρες ago

Δείτε το πρώτο μουσικό video clip του AI εργαλείου Sora!

Αν και ο OpenAI δεν έχει ακόμη διαθέσει το εντυπωσιακό μοντέλο μετατροπής κειμένου σε video…

10 ώρες ago

Τέλος τα passwords και για όλους τους λογαριασμούς Microsoft

Τα Passkeys, μια σχετικά νέα μέθοδος ελέγχου ταυτότητας που ενίοτε αποκαλείται ως ο «δήμιος» των…

10 ώρες ago

Νέα διαρροή μας δίνει μια καλή εικόνα για τις AI δυνατότητες του iOS 18

Υπάρχει πολύς θόρυβος γύρω από τα χαρακτηριστικά Τεχνητής Νοημοσύνης που ακούγεται ότι θα εμφανιστούν με…

11 ώρες ago

10% πτώση στις πωλήσεις iPhone, αλλά ρεκόρ τζίρου για τα Services της Apple

Η Apple ανακοίνωσε τα τελευταία οικονομικά της αποτελέσματα, αυτή τη φορά για το δεύτερο οικονομικό…

24 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.