Categories: Technology

Eρευνα του ΜΙΤ: Περισσότερος χρόνος στα social media σημαίνει περισσότερα fake news


Όσο πιο πρόθυμος είναι ένας χρήστης στα social media να μοιραστεί με άλλους ειδήσεις, τόσο λιγότερη προθυμία έχει να νοιαστεί για την ακρίβεια και εγκυρότητα αυτού που θέλει να προωθήσει.

Αυτό δείχνει μια νέα αμερικανική έρευνα του πανεπιστημίου ΜΙΤ που βασίστηκε σε πειράματα, σύμφωνα με την οποία πολλοί άνθρωποι είναι απρόθυμοι να σκεφτούν προηγουμένως κατά πόσο είναι αληθινό ή όχι το περιεχόμενο που θέλουν να μοιραστούν – αρκεί να τους τραβάει την προσοχή και να «τους κάνει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρκεί μάλιστα, προτού καν το αποφασίσει, να αναρωτηθεί κανείς κατά πόσο θα μοιραστεί κάτι στα social media, για να μειωθεί η ικανότητα του να κρίνει και να ξεχωρίζει την αλήθεια από το ψέμα. Κάτι που αναπόφευκτα οδηγεί σε διάχυση περισσότερων ψευδών ειδήσεων (fake news).

Social media: Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΜΙΤ

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό “Science Advances”, ζήτησαν από 3.157 ανθρώπους να αξιολογήσουν μέσω διαδικτύου κατά πόσο ήσαν ακριβείς μια σειρά από ειδήσεις σχετικά με την πολιτική και την πανδημία. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες.

Στη δεύτερη μόνο ομάδα οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αναρωτηθούν αν θα μοιράζονταν κάποια είδηση μέσω Twitter ή Facebook. Διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι αυτοί ήσαν 35% χειρότεροι στο να ξεχωρίσουν την αληθινή είδηση από την ψευδή, σε σχέση με τα μέλη της πρώτης ομάδας, που ποτέ δεν τους ζητήθηκε να αναρωτηθούν αν θα μοιράζονταν την είδηση με άλλους.

«Ρωτώντας απλώς τους ανθρώπους αν θέλουν να μοιραστούν κάποια πράγματα, τους κάνει πιο πιθανό να πιστέψουν τίτλους ειδήσεων που αλλιώς δεν θα πίστευαν και λιγότερο πιθανό να πιστέψουν τίτλους που θα έπρεπε να πιστέψουν», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής του ΜΙΤ Ντέηβιντ Ραντ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ερευνητές έκαναν λόγο για «μια ουσιαστική ένταση ανάμεσα στο μοίρασμα και στην ακρίβεια στο πεδίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης”, καθώς “αυτά τα δύο πράγματα δεν ενισχύουν το ένα άλλο με θετικό τρόπο”. Όπως είπαν, “αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι οι άνθρωποι μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στο να πιστέψουν ψευδείς ισχυρισμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεδομένου ότι το μοίρασμα είναι βασικό συστατικό αυτού που κάνει κοινωνικά τα social media».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Η αναζήτηση στην Google αλλάζει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και αυτό μπορεί να είναι κακό

Η αναζήτηση στην Google αλλάζει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και αυτό μπορεί να είναι κακό…

9 ώρες ago

Google: Παρουσίασε το Gemini, το νέο ΑΙ μοντέλο – Μπαίνει στη νέα γενιά της Τεχνητής Νοημοσύνης

Google: Παρουσίασε το Gemini, το νέο ΑΙ μοντέλο – Μπαίνει στη νέα γενιά της Τεχνητής…

9 ώρες ago

Επιτέλους! Ο δημοφιλής emulator PPSSPP διαθέσιμος για iPhone και iPad!

Ήρθε η σειρά του PSP να αποκτήσει έναν emulator στο App Store του iOS, χάρη…

10 ώρες ago

Google: Τι ανακοίνωσε για την Τεχνητή Νοημοσύνη -Προϊόντα με τεχνολογία Gemini για 2 δισ. χρήστες

Με στόχο να κάνει την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) χρήσιμη για όλους, η Google έκανε σειρά…

10 ώρες ago

Το Assassin’s Creed πάει επιτέλους στην Ιαπωνία -Αποκαλύφθηκε το νέο παιχνίδι «Shadows», πότε κυκλοφορεί

Η σειρά Assassin’s Creed επιστρέφει με το επόμενο παιχνίδι της, που έχει τον υπότιτλο «Shadows»…

11 ώρες ago

Το πρώτο trailer για το Dune: Prophecy είναι εδώ!

Χρειάστηκαν σχεδόν πέντε χρόνια για να ολοκληρωθεί η spin-off σειρά του Dune, αλλά τώρα απέχουμε…

12 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.