Ο θρύλος των RTS games επέστρεψε με καινοτομίες

4


Η Microsoft μας άνοιξε την όρεξη πέρυσι με την κυκλοφορία του Age of Empires III: Definitive Edition, αλλά σαφέστατα όλοι οι παραδοσιακοί gamers μιας κάποιας ηλικίας (κρύβε χρόνια…) περιμέναμε με μεγάλη προσμονή το ολοκαίνουργιο Age of Empires IV για να δούμε αν υπάρχει ακόμα μέλλον για την ιστορική σειρά RTS. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα (28 Οκτωβρίου 2021) για Windows PC και φυσικά στην υπηρεσία Xbox Game Pass, αλλά είχαμε την ευκαιρία να το πάρουμε στα χέρια μας μερικές ημέρες νωρίτερα, επομένως, μετά από σχεδόν 2 εβδομάδες “καψίματος” έχουμε βγάλει καλύτερα συμπεράσματα για το νέο επεισόδιο. 

Καταρχάς να αναφέρουμε ότι την ανάπτυξη του παιχνιδιού ανέλαβε η Relic Entertainment, μια εταιρεία με μεγάλη εμπειρία στη συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών. Με μια πρώτη ματιά, το τελικό αποτέλεσμα του Age of Empires IV είναι ένα καλοδουλεμένο επεισόδιο γεμάτο ενδιαφέρουσες ιδέες και καινοτομίες, ακόμη και σε επίπεδο αφήγησης. Παρόλα αυτά, είναι να απορεί κανείς γιατί χρειάστηκε να περάσουν 16 χρόνια από την κυκλοφορία του original Age of Empires III για να πάρει η Microsoft την απόφαση να ασχοληθεί και πάλι με μια σειρά που την καθιέρωσε στον χώρο του gaming, αφού κάλλιστα θα μπορούσε να είχε βγει πριν από μερικά χρόνια με πάνω-κάτω τις ίδιες αναβαθμίσεις. Η αλήθεια είναι ότι στο λανσάρισμα του παιχνιδιού υπάρχουν σχετικά λίγοι πολιτισμοί (8 στο Skirmish mode), αλλά η Microsoft έχει δεσμευτεί πως σταδιακά και για πολλά χρόνια θα εμπλουτίζεται με νέο υλικό τόσο στο campaign, όσο και στο multiplayer.

Στο Age of Empires IV βρίσκουμε 4 campaigns που ξετυλίγονται μέσα σε πάνω από 40 διαφορετικές αποστολές. Τα πρώτα δύο είναι αφιερωμένα στους Βρετανούς και τους Γάλλους (The Normans και The Hundred Years War), εξελίσσονται με τον πλέον κλασικό τρόπο και θα λέγαμε ότι αποτελούν συνέχεια του μικρού tutorial που παίζεις στην αρχή για να μάθεις τις βασικές τεχνικές του παιχνιδιού. Τα επόμενα δύο φαίνεται να παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω της μηχανικής που χαρακτηρίζει τους Μογγόλους και τους Ρώσους (The Mongol Empire και The Rise of Moscow) με την εισαγωγή ομολογουμένως πιο σύνθετων στοιχείων στο gameplay. Οι gamers θα βρουν τέσσερα επίπεδα δυσκολίας, οπότε ο καθένας μπορεί να ξεκινήσει από το πιο εύκολο για να μάθει καλά το παιχνίδι και ύστερα να επιλέξει κάτι πιο δύσκολο για μια μεγαλύτερη πρόκληση. Το τελευταίο επίπεδο δυσκολίας είναι πραγματικά απαιτητικό και εκεί καλό θα είναι να κάνεις save μόνος σου σε τακτικά διαστήματα.

Όσοι έχουν πρότερη εμπειρία με τη σειρά Age of Empires δεν θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα να καταλάβουν τον τρόπο εξέλιξης και ολοκλήρωσης των αποστολών. Οι καταστάσεις που δημιουργούνται σε κάθε μία από αυτές ακολουθούν σε γενικές γραμμές το κλασικό μοτίβο εξέλιξης, δηλαδή ένας χάρτης που καταλαμβάνεται σταδιακά, ξεχωριστή μικροοικονομία, δυναμικές αλληλεπιδράσεις με τους αντιπάλους (ενέδρες, πολιορκίες, θέσεις που πρέπει να υπερασπιστείς κλπ.), ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις έχεις περιορισμένους πόρους ή/και χρόνο για να τα καταφέρεις. Εδώ να σημειώσουμε, πάντως, ότι δεν είδαμε κάτι πραγματικά καινοτόμο στην δομή του campaign και η Relic μοιάζει απλά να έχει πατήσει στο κλασικό, επιτυχημένο μοντέλο, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό.

Αυτό που σίγουρα θα σας προκαλέσει το ενδιαφέρον είναι η αφήγηση της ιστορίας που θυμίζει ντοκιμαντέρ χάριν στον συνδυασμό live-action υλικού και CGI. Θα δείτε κάστρα, βουνά, ερείπια και πεδιάδες να ζωντανεύουν αφού ολοκληρώσετε τη μάχη, αλλά και έγγραφα και έξτρα πληροφορίες σχετικά με την ιστορία του κάθε πολιτισμού. Σαν ένα μίνι μάθημα ιστορίας που παρακολουθείς με μεγάλη ευχαρίστηση και ταυτόχρονα είναι ένα καλό διάλειμμα από το gameplay.

Σχετικά με το τελευταίο, η Relic έχει φτιάξει με τέτοιο τρόπο το Age of Empires IV ώστε να προκαλέσει τον gamer να επιστρέφει σε αυτό ξανά και ξανά. Οι παλαιότεροι gamers αντιλαμβάνεστε πλήρως τι σημαίνει αυτό (υπάρχουν καμμένοι που παίζουν ακόμα με τις ώρες το Age of Empires II), ενώ οι πιο νέοι που είστε σαφέστατα πιο εξοικειωμένοι με το multiplayer θα ανακαλύψετε αμέτρητες ευκαιρίες να περάσετε ευχάριστα την ώρα σας. Μέχρι στιγμής υπάρχουν 17 χάρτες και 8 πολιτισμοί, αριθμοί που μπορεί να φαίνονται μικροί, αλλά αν κάτσεις πραγματικά να ασχοληθείς με όλα θα διαπιστώσεις πως υπάρχει μεγάλο βάθος και πολύ υλικό που αξίζει τον κόπο. Και είμαστε μόνο στην αρχή!

Το Age of Empires IV ξεκινά με τον πλέον κλασικό τρόπο ενός RTS game, αφού σου ζητά να χτίσεις το χωριό σου, να το μεγαλώσεις σταδιακά για να γίνει πόλη, να αναπτύξεις την κοινωνία σου και να επεκτείνεις την επιρροή σου επάνω στον χάρτη. Δημιουργώντας νέες μονάδες αποκτάς ανθρώπινο δυναμικό που θα σε βοηθήσει να συλλέξεις πόρους (ξυλεία, φαγητό, χρυσό κλπ.), ανιχνευτές για να εξερευνήσεις νέες περιοχές, στρατιώτες για να κυριαρχήσεις κλπ. Εκεί που λες “κάπου τα έχω ξαναδεί αυτά”, αρχίζεις να ανακαλύπτεις ενδιαφέρουσες καινοτομίες που είναι πραγματικά στοχευμένες από τη Relic για να προσφέρει κάτι διαφορετικό χωρίς να αυξάνει την πολυπλοκότητα του παιχνιδιού. Μάλιστα, το παιχνίδι στα “σερβίρει” κατά τέτοιον τρόπο ώστε να μη νιώσεις πως πνίγεσαι από τις πολλές επιλογές, κάτι αρκετά σημαντικό για όσους δεν έχουν εμπειρία από RTS παιχνίδια. Για παράδειγμα, καταλαβαίνεις άμεσα πως αν δεν επιδιορθώσεις έγκαιρα ένα κτίριο που έχει αρχίσει να καίγεται, τότε αυτό θα καταστραφεί ολοσχερώς, ενώ η στρατηγική τοποθέτηση του κατάλληλου κτιρίου σε συγκεκριμένο σημείο του χάρτη σου ξεκλειδώνει νέες δυνατότητες πέραν της ενίσχυσης της συλλογής των πόρων της περιοχής, όπως μονάδες που ειδάλλως δεν θα είχες τη δυνατότητα να δημιουργήσεις από άλλο μέρος. Ακόμη, οι στρατιώτες που φτιάχνεις μπορούν να μάχονται και επάνω στα τείχη της πόλης (όχι μόνο έξω δηλαδή) και μπορείς να στήνεις ενέδρες στους αντιπάλους σου για να γίνεσαι πιο απρόβλεπτος. Να αναφέρουμε ότι έχει απλουστευθεί πλήρως το σύστημα ομαδοποίησης των μονάδων για πανεύκολη κοινή διαχείριση τους, ένας σημαντικός παράγοντας ειδικά στις μάχες και στις πολιορκίες για μεγαλύτερη ευελιξία.

Οι 8 διαθέσιμοι πολιτισμοί είναι οι English, Mongols, Chinese, Abbasid Dynasty, Rus, French, Delhi Sultanate και Holy Roman Empire. Σε αυτήν την πρώτη φάση είναι αρκετοί για περάσεις αρκετές ώρες επάνω στο Age of Empires IV και ο καθένας έρχεται με τις δικές του ιδιαιτερότητες, μοναδικές μονάδες και μηχανικές που τους δίνουν ξεχωριστά πλεονεκτήματα. Σε βάθος χρόνου και αφότου γραφούν χιλιάδες “εργατοώρες” στο multiplayer θα φανεί αν όντως οι gamers θα εκμεταλλευτούν πραγματικά αυτά τα μοναδικά στοιχεία και αν θα δίνουν (ή όχι) σοβαρό προβάδισμα.

Μιας και είπαμε για multiplayer, ακόμα είναι αρκετά νωρίς για να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα. Η πρώτη γεύση είναι καλή παρά το γεγονός ότι προς το παρόν δεν υπάρχει σύστημα ματσαρίσματος με βάση την εμπειρία του κάθε gamer (θα προστεθεί αργότερα μαζί με map editor). Κατά τ’ άλλα, θα βρείτε Quick Match με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς για μάχες 1v1 ή 4v4 και επιλογή να διαχειρίζεται κάποιους πολιτισμούς το AI του παιχνιδιού. Θετικό, επίσης, πως μπορείς να ορίσεις εξαρχής κάποιες παραμέτρους όπως τους διαθέσιμους πόρους στον χάρτη, τον χρόνο, το περιβάλλον κλπ.

Σχετικά με το τεχνικό κομμάτι, το Age of Empires IV διαθέτει πανέμορφα μεν γραφικά με ανάλυση έως 4K χωρίς, ωστόσο, να είναι κάτι το πολύ ιδιαίτερο. Όσο ζουμάρεις στον χάρτη παρατηρείς όμορφα χρώματα, καλοσχεδιασμένες μονάδες και κτίρια, αλλά δεν το λες και κάτι πρωτοποριακό εν έχει 2021. Για να είμαστε δίκαιοι, σε ένα RTS παιχνίδι δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία να φτάσουμε σε…φωτορεαλιστικό επίπεδο και προφανώς ο στόχος της Relic ήταν να δημιουργήσει κάτι που θα μπορεί να τρέξει άνετα σε όσο το δυνατόν περισσότερα συστήματα. Η όλη ατμόσφαιρα που καταφέρνει να δημιουργήσει είναι εξαιρετική, με καλή προσαρμοστικότητα της κάμερας και τρομερά προσεγμένο ήχο σε όλες τις εκφάνσεις του (από ηχητικά εφέ μέχρι τις ομιλίες μεταξύ των μονάδων).

Το Age of Empires IV μοιάζει με μια λογική συνέχεια των προηγούμενων επεισοδίων και στα δικά μας μάτια φαίνεται πως ο πραγματικός στόχος των Relic και Microsoft ήταν να αναβιώσουν το συγκεκριμένο genre πασπαλίζοντας επάνω στην επιτυχημένη συνταγή ορισμένα νέα στοιχεία, παρά να προσπαθήσουν να φέρουν την επανάσταση. Σε τελική ανάγνωση, πολύ καλά έκαναν και είναι δεδομένο πως θα καταφέρουν να πείσουν εκατομμύρια gamers σε όλο τον κόσμο να ασχοληθούν με το παιχνίδι για αρκετά χρόνια.

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr.





Πηγή