Η Adidas κέρδισε το στοίχημα για παπούτσια από ανακυκλωμένα υλικά [εικόνες]

46


Η αειφορία είναι μια καλή επιχειρηματική πρακτική σε όλες τις βιομηχανίες. Κάνει τις εταιρείες να γνωρίζουν και να λογοδοτούν για την … άνθρακα και δίνει στους καταναλωτές το αίσθημα πως οι αγορές τους δεν είναι επιβλαβείς για το περιβάλλον.

Στο λιανικό εμπόριο, η Adidas είναι μία από τις λίγες μεγάλες εταιρείες που έχει δεσμευτεί ενεργά να γίνει όλο και πιο βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον.

Μερικές από τις μεγαλύτερες προσπάθειες βιωσιμότητας της εταιρείας γίνονται σε συνεργασία με την Parley for the Oceans. Το 2015, οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα πάνινο ύφασμα που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από νήματα που ανακυκλώθηκαν από τα απορρίμματα των ωκεανών και τα παράνομα δίχτυα αλιείας. Κι ενώ τα παπούτσια ήταν εντυπωσιακά τόσο στο σχεδιασμό όσο και στη βιωσιμότητα, η εταιρική σχέση άρχισε να καρποφορεί πέρυσι όταν τα αθλητικά παπούτσια όπως το Parley x Adidas Ultra Boost έγιναν πιο προσιτά στο κοινό.

Το 2017, πούλησαν πάνω από ένα εκατομμύριο ζευγάρια από αυτά τα αθλητικά παπούτσια και τώρα οι στόχοι τους για το μέλλον είναι ακόμα μεγαλύτεροι με αυτό που ονομάζεται Στρατηγική Parley A.I.R. – ενα αρκτικόλεξο για την «αποφυγή, παρεμπόδιση και επανασχεδιασμό» (avoid, intercept, redesign).

Τι σημαίνει όμως αυτό:
Αποφυγή: Το 2017, εξοικονομώντας περίπου 70 εκατομμύρια πλαστικές σακούλες, μεταβαίνοντας σε χαρτοσακούλες στα καταστήματα λιανικής πώλησης. Ενώ το πλαστικό αποτελεί ακόμη ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων που κάνει η Adidas, καταβάλλει προσπάθειες για την εξάλειψη του παρθένου πλαστικού από την αλυσίδα ανεφοδιασμού της.

Παρεμπόδιση: Αντί να προμηθεύονται υλικά που έχουν ήδη μολύνει τον ωκεανό, η Parley και η Adidas επέκτειναν τη διαδικασία συλλογής τους για να συμπεριλάβουν τα πλαστικά απόβλητα που βρέθηκαν στις παράκτιες κοινότητες και στις παραλίες.

Επανασχεδιασμός: Η καινοτομία είναι ένα τεράστιο μέρος του σχεδιασμού υποδημάτων και αθλητικών ενδυμάτων, αλλά η απόδοση δεν είναι ο μόνος τομέας βελτίωσης στον οποίο επικεντρώνεται η Adidas. Η προσοχή των υλικών και οι καλύτεροι τρόποι χρήσης τους σημαίνει πως το εμπορικό σήμα μπορεί να αλλάξει την αφηγηματική σχεδίαση του status quo που ακολουθούν οι εταιρείες ένδυσης.

Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες μέχρι στιγμής, είναι η επέκταση των προϊόντων που χρησιμοποιούν ανακυκλωμένο πλαστικό ωκεανών – και η νέα συλλογή Parley x Adidas Outdoor είναι το τελευταίο βήμα. Η Adidas πλέον λανσάρει και ενδύματα από ανακυκλωμένα πλαστικά.





Πηγή