Κορωνοϊός -Virtual Grand Prix: Αγώνες ταχύτητας σε εικονικό περιβάλλον με κορυφαία ακρίβεια | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

8


Αμέσως μετά την ανακοίνωση της αναβολής των αρχικών αγώνων της Φόρμουλα 1, λόγω κορωνοϊου, η διοργανώτρια αρχή του διάσημου πρωταθλήματος ταχύτητας εξέλιξε και οργάνωσε άμεσα ένα plan B.

Ενα σχέδιο ώστε κάθε αγωνιστικό τριήμερο ενός κανονικού αγώνα F1 να «αντικαθίσταται» με ένα Virtual Grand Prix μέχρι τα τέλη Μαΐου. Αυτοί οι αγώνες του «F1 Esports Virtual Grand Prix series» όμως δεν ήταν οι μόνοι που από τα τέλη Μαρτίου γίνονται online, αφού σήμερα, σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχουν τεχνολογίες εξομοίωσης αγώνων ταχύτητας σε εικονικό περιβάλλον με κορυφαία ακρίβεια.

Εικονικά αυτοκίνητα ταχύτητας στον κορωνοϊό

«Παρά την πανδημία και τις ακυρώσεις στον χώρο μας δεν άλλαξε κάτι. Εμείς συνεχίζουμε την επίπονη, σοβαρή δουλειά και μελέτη για την εξέλιξη των μοντέλων εξομοίωσης, του κώδικα γραφικών και ήχου, ούτως ώστε το λογισμικό να πλησιάζει ακόμη περισσότερο την πραγματικότητα, ενώ είναι έντονο και το πάθος των κοινοτήτων εξομοίωσης σε όλο τον κόσμο για τη διοργάνωση πρωταθλημάτων, την ανάδειξη οδηγών, τη βελτιστοποίηση των λογισμικών υποστήριξης και αναμετάδοσης», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, από την Μπρέσκια της Λομβαρδίας όπου ζει κι εργάζεται, ο Αριστοτέλης Βασιλάκος, Έλληνας ειδικός στον προγραμματισμό της «συμπεριφοράς» των εικονικών αυτοκινήτων ταχύτητας(σ.σ Vehicle Dynamics Simulation).

Σήμερα υπάρχουν τεχνολογίες εξομοίωσης αγώνων ταχύτητας σε εικονικό περιβάλλον με κορυφαία ακρίβεια

«Σε όλα λοιπόν αυτά που κάνουμε προστέθηκε η έκτακτη ανάγκη λόγω κορωνοϊού, που καθήλωσε όχι μόνο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Οδηγοί, μηχανολόγοι και διοργανωτές βρήκαν ξαφνικά έτοιμο έναν ολόκληρο μηχανισμό να τους περιμένει, τον δοκίμασαν και διαπίστωσαν ότι έχει πολλά να προσφέρει σε όλα τα επίπεδα και ακόμη παραπάνω στο θέαμα που μπορεί να δώσει σε όλους τους φιλάθλους. Έτσι, αυτοί μπορούν να παρακολουθούν αγώνες που λίγα έχουν να ζηλέψουν σε θέαμα σε σχέση με τους πραγματικούς αγώνες», τονίζει. 

Πάνω από 1 εκατ. χρήστες την εποχή του κορωνοϊου

«Τα videogames είναι μια τεράστια βιομηχανία που πλέον ξεπερνάει σε τζίρο το Hollywood.
Οι εξομοιωτές οδήγησης βέβαια απαιτούν από τον χρήστη γνώσεις, υπομονή και επιμονή. Είναι ένα μικρό κομμάτι της συνολικής αγοράς μεν, καθόλου “μικρό” σε νούμερα συμμετεχόντων δε.
Ενδεικτικά, ο προηγούμενος τίτλος εξομοίωσης οδήγησης και αγώνων Assetto Corsa που δημιουργήσαμε, έχει ξεπεράσει κατά πολύ το ένα εκατομμύριο χρήστες», εξηγεί ο κ. Βασιλάκος, τονίζοντας πως το κοινό που «τρέχει» σε αγώνες ταχύτητας αυτού το συναρπαστικού εικονικού κόσμου είναι παθιασμένο.

φορμουλα
Ο προηγούμενος τίτλος εξομοίωσης οδήγησης και αγώνων Assetto Corsa που δημιουργήσαμε, έχει ξεπεράσει κατά πολύ το ένα εκατομμύριο χρήστες», εξηγεί ο Αριστοτέλης Βασιλάκος

«Η συμμετοχή αυτών των χρηστών είναι σταθερή στον χρόνο, είναι εξαιρετικά παθιασμένη αγορά, ενημερωμένη και προσεκτική στα πάντα σχετικά με την αυτοκίνηση και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πράγμα που οι κατασκευαστές και οργανωτές αγώνων φαίνεται πως εκτιμούν», τονίζει.
Η βελτίωση του εικονικού περιβάλλοντος αγώνων έχει όμως φέρει και μεγάλα ονόματα των κανονικών αγώνων στις virtual πίστες.

Συμμετέχουν σπουδαία ονόματα του χώρου

«Η συνεχής εξέλιξη του λογισμικού, των εξαρτημάτων, των υπολογιστών έχει ανεβάσει το επίπεδο της εξομοίωσης σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα. Χαρακτηριστικά, πριν από δύο μέρες ο Valentino Rossi (πρωταθλητής των αγώνων Moto Grand Prix), δοκίμαζε το Assetto Corsa Competizione μαζί με τον Pecco Bagnaia (πρωταθλητής αγώνων Moto2), ενώ ο Charles Leclerc (πιλότος της ομάδας Ferrari Formula 1) έκανε το ίδιο και τον ακούσαμε να αναφωνεί ότι η εικονική του Φεράρι 488 GT3 έχανε τη σταθερότητα του πίσω μέρους, ακριβώς όπως η πραγματική που είχε οδηγήσει πριν από λίγο καιρό στην άσφαλτο!», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος.

Πέρα όμως από τις διασημότητες είναι πολλοί αυτό το διάστημα οι οδηγοί και οι μηχανολόγοι που, όπως εξηγεί ο κ. Βασιλάκος, εξασκούνται στους εξομοιωτές καθημερινά, «εκτιμώντας το γεγονός ότι μπορούν έτσι να κρατιούνται σταθερά σε φόρμα, να μαθαίνουν άγνωστες πίστες αγώνων με εκπληκτική ακρίβεια και να δοκιμάζουν λύσεις στη ρύθμιση του αυτοκινήτου τους, όλα πίσω από μια οθόνη». Η μείωση των αληθινών δοκιμών από τους οργανωτές αγώνων «βοηθά δε και στην προσπάθεια να κρατηθούν τα έξοδα χαμηλά», υπογραμμίζει.

Από τις πίστες στον εικονικό αγώνα, του κορωνοϊού

«Νιώθω περήφανος για τη δουλειά όλων των συναδέλφων που βλέπουν δουλειά και έρευνα δεκαετιών να χαίρει τώρα, στον καιρό της πανδημίας, μεγάλης εκτίμησης από τους πραγματικούς οδηγούς.
Είμαι πολύ ικανοποιημένος που βλέπω το πάθος των ανθρώπων που εδώ και χρόνια οργανώνουν εικονικά πρωταθλήματα, να συμβουλεύουν τους διοργανωτές νέων αγώνων που ξεκίνησαν το τελευταίο διάστημα», λέει ο κ. Βασιλάκος και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για το γεγοός ότι «οδηγοί από τον “δικό” μας κόσμο μπορούν να …αναμετρηθούν με τους πραγματικούς και να έχουν ευκαιρίες για μια πραγματική καριέρα, τώρα που κατασκευαστές και ομάδες αρχίζουν να βλέπουν το simracing (simulation racing) σαν ένα φυτώριο νέων οδηγών».

Ταυτόχρονα, ωστόσο, δηλώνει πως παραμένει «προσγειωμένος» αφού γνωρίζει ότι «μόλις επιτέλους νικήσουμε αυτή την πανδημία, οι διάσημοι πιλότοι της F1 δεν θα “τρέχουν” πια συχνά με τους άσους των εικονικών αγώνων, θα γυρίσουν στις πραγματικές πίστες κι εμείς στις εικονικές».





Πηγή