Οι ειδικοί της Kaspersky Lab έχουν εντοπίσει μια απότομη αύξηση των δραστηριοτήτων phishing από εγκληματίες που προσφέρουν στους χρήστες διάφορα ρομαντικά προϊόντα την παραμονή της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου. Ο συνολικός αριθμός προσπαθειών επίσκεψης δόλιων ιστοσελίδων με ρομαντικό θέμα που εντοπίστηκαν και εμποδίστηκαν κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου έχει υπερδιπλασιαστεί σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο του 2018. Υπενθυμίζεται ότι οι απατεώνες αναζητούν πάντοτε μια δικαιολογία για να κλέψουν από τους χρήστες τα δεδομένα και τα χρήματά τους.
Ο συνολικός αριθμός προσπαθειών επίσκεψης δόλιων ιστότοπων που εντοπίστηκαν και αποκλείστηκαν από λύσεις της Kaspersky Lab το πρώτο μισό του Φεβρουαρίου του 2019 παρουσίασε δραματική αύξηση, καθώς έφτασε τα 4,3 εκατομμύρια (το 2018, οι προσπάθειες επίσκεψης τέτοιων ιστότοπων ξεπερνούσαν τα 2 εκατομμύρια). Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, οι πληγείσες χώρες ήταν η Βραζιλία (ποσοστό ανίχνευσης άνω του 6,4%), η Πορτογαλία (άνω του 5,8%) και η Βενεζουέλα (5,5%). Ακολουθούν η Ελλάδα (5,3%) και η Ισπανία (5,1%).
Η βαθύτερη ανάλυση στα απεσταλμένα email έδειξε ότι οι απατεώνες εκμεταλλεύονται ιδιαίτερα τις προπαραγγελίες δώρων και τα φάρμακα που βελτιώνουν την απόδοση ως παγίδα για να προσελκύσουν τους χρήστες να μοιραστούν τα στοιχεία σύνδεσής τους για να ευχαριστήσουν τους αγαπημένους τους. Αυτό επαληθεύει τα ευρήματα της έρευνας της Kaspersky Lab, υποδεικνύοντας ότι όταν πρόκειται για αγάπη, οι χρήστες τείνουν να χάνουν την επαγρύπνησή τους.
Η έρευνά μας έχει δείξει ότι δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των δραστηριοτήτων phishing που εκμεταλλεύονται μεγάλες αθλητικές εκδηλώσεις, ψεύτικους λογαριασμούς πληρωμών, ή ένα πιο ρομαντικό πρόσχημα. Οι εγκληματίες που χρησιμοποιούν τη μέθοδο αυτή στοχεύουν στο “ξύπνημα” των συναισθημάτων, είτε πρόκειται για ενθουσιασμό, άγχος ή αγάπη. Έτσι, σχεδόν οτιδήποτε μπορεί να γίνει εργαλείο επίθεσης στα χέρια των ψηφιακών απατεώνων. Οι εξάρσεις αυτές στις επιθέσεις phishing, μας υπενθυμίζουν ότι πρέπει πάντα να είμαστε προσεκτικοί κατά την περιήγησή μας στο διαδίκτυο ακόμη και αν απλά αγοράζουμε λουλούδια για το αγαπημένο μας πρόσωπο
Andrey Kostin, Senior Web-Content Analyst στην Kaspersky Lab.
Ακολουθούν οι συμβουλές της Kaspersky Lab για να παραμείνετε ασφαλείς:
Τον Μάρτιο του 2023, η εταιρεία παρακολούθησης μετεωρολογικών προβλέψεων ForecastWatch απένειμε στην ομάδα ανάπτυξης μετεωρολογικών…
Είναι κάποιες εταιρείες στον κόσμο της τεχνολογίας οι οποίες έχουν καταφέρει να καταστήσουν το brand…
Αν και ο OpenAI δεν έχει ακόμη διαθέσει το εντυπωσιακό μοντέλο μετατροπής κειμένου σε video…
Τα Passkeys, μια σχετικά νέα μέθοδος ελέγχου ταυτότητας που ενίοτε αποκαλείται ως ο «δήμιος» των…
Υπάρχει πολύς θόρυβος γύρω από τα χαρακτηριστικά Τεχνητής Νοημοσύνης που ακούγεται ότι θα εμφανιστούν με…
Η Apple ανακοίνωσε τα τελευταία οικονομικά της αποτελέσματα, αυτή τη φορά για το δεύτερο οικονομικό…
Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.
Leave a Comment