Categories: Google

Νέο πρόστιμο €1.49 δισ. από την ΕΕ στη Google για καταχρηστικές πρακτικές στην online διαφήμιση


Νωρίς σήμερα το πρωί είχαμε την ανακοίνωση της Google σχετικά με τη συμμόρφωση της στις επιταγές της ΕΕ για ενημέρωση των χρηστών συσκευών Android στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τις επιλογές που έχουν για web browser και μηχανή αναζήτησης. Δεν πέρασαν παρά λίγες ώρες, όμως, μέχρι να έρθει στη δημοσιότητα η είδηση για επιβολή νέου προστίμου ύψους €1.49 δισ. από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυτή τη φορά για “καταχρηστικές πρακτικές στον τομέα της online διαφήμισης”.

Σύμφωνα με την Επίτροπο Ανταγωνισμού της ΕΕ, κ. Margrethe Vestager, η Google θωράκισε τον εαυτό της από την πίεση του ανταγωνισμού υπογράφοντας αποκλειστικά διαφημιστικά συμβόλαια με τους εκδότες περιεχομένου. Η Google το έπραξε αυτό κυρίως μέσω της υπηρεσίας AdSense, η οποία κατέχει το 70% της αγοράς online διαφήμισης στην Ευρώπη την τελευταία δεκαετία.

Σε ό,τι αφορά το μέγεθος του προστίμου, η ΕΕ δικαιολόγησε την απόφαση της αναφέροντας χαρακτηριστικά:

Το πρόστιμο που επιβάλλεται από την Επιτροπή λαμβάνει υπόψιν τη διάρκεια και τη βαρύτητα του αδικήματος. Ο υπολογισμός έγινε με βάση το μέγεθος του τζίρου της Google από τις online διαφημίσεις στην Ευρώπη.

Από το 2006, η Google είχε προσθέσει συμβάσεις αποκλειστικότητας στα σύμφωνα συνεργασίας με ιστοσελίδες και διαφημιστές. Αυτό σημαίνει ότι οι εκδότες απαγορευόταν να τοποθετήσουν διαφημίσεις τους ανταγωνιστικών μηχανών αναζήτησης στις ιστοσελίδες τους, ενώ το 2009 τροποποίησε κάπως τη σύμβαση αρκεί το “κουτί αναζήτησης” της Google να ήταν πιο εμφανές. Το 2016 αφαίρεσε οριστικά αυτούς τους όρους. Παρόλα αυτά, η ΕΕ ελέγχει την εταιρεία για αυτήν την περίοδο 2006-2016.

Δεν γνωρίζουμε αν η Google θα αμφισβητήσει το νέο πρόστιμο με κάποια έφεση, αλλά έχουμε μια πρώτη δήλωση από τον αντιπρόεδρο του τμήματος Global Affairs, κ. Kent Walker, στην ιστοσελίδα Engadget.

Πάντοτε συμφωνούσαμε με την άποψη ότι οι υγειείς, αναπτυσσόμενες αγορές ωφελούν όλους μας. Έχουμε πραγματοποιήσει ήδη πληθώρα αλλαγών στα προϊόντα μας για να καθησυχάσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μέσα στους επόμενους μήνες θα δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη

[via]



Πηγή

iTech News

Leave a Comment
Share
Published by
iTech News

Recent Posts

Πόσα πλήρωσε η Google στην Apple για να φέρει το Google Search στον Safari browser

Χάρη στα δικαστικά έγγραφα που σχετίζονται με την αντιμονοπωλιακή αγωγή του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ…

9 ώρες ago

Περιλήψεις ειδήσεων μέσω του Grok AI στο X (πρώην Twitter)

Το X (πρώην Twitter) ανακοίνωσε επίσημα ένα νέο χαρακτηριστικό που ονομάζεται "Stories on X" και…

9 ώρες ago

Ώρα για games και στο…LinkedIn!

Σειρά και του LinkedIn να μπει στον χώρο του gaming. Σε ολοένα και περισσότερους χρήστες…

9 ώρες ago

Το Google Photos θα βελτιώνει την ποιότητα των videos με το πάτημα ενός κουμπιού

Η υπηρεσία Google Photos εισήγαγε το 2023 το AI εργαλείο επεξεργασίας φωτογραφιών με Magic Editor,…

9 ώρες ago

Εμβόλιο mRNA αντιμετώπισε θανατηφόρο καρκίνο του εγκεφάλου σε ανθρώπους

Το γλοιοβλάστωμα είναι ένας από τους πιο θανατηφόρους καρκίνους, με λίγες διαθέσιμες θεραπευτικές επιλογές. Πρόσφατα,…

9 ώρες ago

Έχουμε πλεονεκτήματα που θα μας διαφοροποιήσουν

Κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο του 2024,…

9 ώρες ago

Αυτό το site χρησιμοποιεί cookies, για την παροχή των υπηρεσιών της, να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις και να αναλύσει την επισκεψιμότητα. Με τη χρήση αυτής της ιστοσελίδας, συμφωνείτε με τη πολιτική χρήση των cookies.