Πόσα πλήρωσε η Google στην Apple για να φέρει το Google Search στον Safari browser

2


Χάρη στα δικαστικά έγγραφα που σχετίζονται με την αντιμονοπωλιακή αγωγή του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ (DOJ) κατά της Google που αποκαλύφθηκαν πρόσφατα, ήρθε στη δημοσιοτητα ότι η Google πλήρωσε στην Apple 20 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 για να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης για τον Safari browser. Η συμφωνία μεταξύ της Apple και της Alphabet παίζει σημαντικό ρόλο στην αγωγή του DOJ, το οποίο υποστηρίζει ότι η Google μονοπωλεί την online αναζήτηση και διαφήμιση.

Λόγω του χρηματικού ποσού που εμπλέκεται στη συμφωνία, τόσο η Apple όσο και η Google είχαν προσπαθήσει να μην αποκαλύψουν το ακριβές ποσό που εισπράτει η Apple από τη Google. Πέρυσι, στελέχη της Apple κατέθεσαν ενόρκως ότι η Google πλήρωσε “δισεκατομμύρια” για να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης για το Safari, χωρίς να αποκαλύψουν νούμερο. Παρόλα αυτά, ένας μάρτυρας της Google άφησε τελικά να διαρρεύσει ότι η εταιρεία καταβάλλει στην Apple το 36% των χρημάτων που κερδίζει από τις διαφημίσεις στην αναζήτηση.

Η Google έχει κλείσει αντίστοιχες συμφωνίες με άλλες εταιρείες για την παροχή αποτελεσμάτων αναζήτησης σε άλλες πλατφόρμες. Αλλά όπως επισημαίνει το Bloomberg, η συμφωνία με την Apple είναι η πιο σημαντική της, καθώς καθιστά τη μηχανή αναζήτησης Google Search ως προκαθορισμένη στο πιο δημοφιλές smartphone που πωλείται στις ΗΠΑ.

Τα δικαστικά έγγραφα περιλαμβάνουν την πρώτη επιβεβαίωση για το ακριβές ποσο των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η επιβεβαίωση ήρθε και από τον ανώτερο αντιπρόεδρο του τμήματος υπηρεσιών της Apple, Eddy Cue. Τα έγγραφα αποκάλυψαν επίσης πόσο σημαντικές είναι οι πληρωμές της Google για την κερδοφορία της Apple. Το 2020, τα χρήματα της Google προς την Apple αντιστοιχούσαν στο 17,5% των λειτουργικών εσόδων της τελευταίας.

Το δημοσίευμα σημειώνει ότι η Apple συμφώνησε για πρώτη φορά να επιτρέψει στο Google Search να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο Safari δωρεάν το 2002. Αυτό οδήγησε σε μια συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών να μοιράζονται τα έσοδα από τις διαφημίσεις στην αναζήτηση. Μέχρι τον Μάιο του 2021, η Google είχε φτάσει να πληρώνει στην Apple περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια τον μήνα για να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης για τον Safari browser.

[via]



Πηγή