Πώς οι φωτογραφίες παιδιών στα social media μπορεί να πέσουν σε λάθος χέρια -Ανατριχιαστικές μαρτυρίες γονιών

44


Είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε γονέα – μια φωτογραφία ή ένα βίντεο του παιδιού του που δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καταλήγει σε έναν ιστότοπο με σεξουαλικό περιεχόμενο.

Η DailyMail.com μίλησε με αρκετές μητέρες που βίωσαν από πρώτο χέρι τη σκοτεινή πλευρά του «sharenting» – ο όρος για τους γονείς που μοιράζονται πολύ παιδικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάποιες είδαν τα παιδιά τους να πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης από παιδόφιλους -οι οποίοι γίνονται γνώστες της τεχνολογίας, όπως η τεχνητή νοημοσύνη- μετατράπηκαν σε σκληρά memes από trolls ή τα παιδιά τους απήχθησαν ψηφιακά.

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι το μέσο παιδί μοιράζεται τη φωτογραφία του στο Διαδίκτυο 1.300 φορές πριν από την ηλικία των 13 ετών και μια νέα διαφήμιση δείχνει ότι αρκεί μόνο μια φωτογραφία και η τεχνητή νοημοσύνη για να αναδημιουργηθούν αθώα παιδιά με τρόπους που οι περισσότεροι γονείς δεν θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν.

Η τρομακτική διαφήμιση που δημιουργήθηκε για να ενημερώσει τους γονείς σχετικά με τους κινδύνους του υπερβολικού διαμοιρασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό, αποκαλύπτοντας τις εξελιγμένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Leah Plunkett, συγγραφέας του βιβλίου SHARENTHOOD και διδάσκουσα στη Νομική Σχολή του Χάρβαρντ, δήλωσε στην Daily Mail: «Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που κατακλύζουν τώρα τον ψηφιακό κόσμο για την επανεπεξεργασία φωτογραφιών και βίντεο και τη δημιουργία κινούμενων σχεδίων είναι εξαιρετικά συναρπαστικά και διασκεδαστικά.

Αυξάνουν επίσης τον κίνδυνο οι κακοποιοί να επαναχρησιμοποιήσουν την εικόνα ενός παιδιού για να πληγώσουν και να απειλήσουν.

Τα περισσότερα παιδιά είναι μοναδικά ευάλωτα σε καταχρήσεις και βλάβες της ψηφιακής ιδιωτικής ζωής, επειδή έχουν ολόκληρη τη ζωή μπροστά τους. Βρίσκονται σε ένα μοναδικό αναπτυξιακό στάδιο».

Η διαφήμιση αποκάλυψε ότι αρκεί μία μόνο φωτογραφία και η τεχνητή νοημοσύνη για να καταστραφεί το μέλλον ενός παιδιού.
Η διαφήμιση αποκάλυψε ότι αρκεί μία μόνο φωτογραφία και η τεχνητή νοημοσύνη για να καταστραφεί το μέλλον ενός παιδιού

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μαρτυρίες από γονείς για «ψηφιακές απαγωγές»

Η Meredith Steele, από το Μέιν, μοιράστηκε με την Daily Mail πώς τα δύο παιδιά της, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, «απήχθησαν ψηφιακά» το 2021.

«Δεν είχα την πρόθεση να γίνω δημόσιο πρόσωπο στο διαδίκτυο στην αρχή της πανδημίας», δήλωσε η Steele. «Ανέβασα ένα σωρό βίντεο και αυτά έκαναν θραύση».

Όπως οι περισσότεροι γονείς, η Steele δήλωσε ότι δεν ήταν καλά εξοικειωμένη με την ασφαλή αντιμετώπιση των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τη ζωή της.

«Τον πρώτο χρόνο που έκανα αναρτήσεις στο Διαδίκτυο, μοιραζόμουν βίντεο με όσα έκανε η οικογένειά μου», μοιράστηκε.

«Ξέρετε, τα παιδιά μου στην κουζίνα να μαγειρεύουν ή απλά φυσιολογικά πράγματα, δεν αποτελούσαν καν μέρος του πραγματικού μου περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ήταν απλώς φωτογραφίες εδώ και εκεί από αυτά που κάναμε στην καθημερινή μας ζωή».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, οι τρυφερές αναρτήσεις που μοιράστηκε η Steele μετατράπηκαν σε εφιάλτη για την ίδια και την οικογένειά της, όταν ενημερώθηκε για έναν λογαριασμό στο Instagram με 5.000 ακολούθους που ήταν γεμάτος με φωτογραφίες των παιδιών της.

Η Μέρεντιθ Στιλ ανακάλυψε ότι τα παιδιά της είχαν απαχθεί ψηφιακά το 2021. Ένας λογαριασμός στο Instagram έκλεψε φωτογραφίες της και παρουσίασε τα παιδιά της σαν να ήταν δικά της
Η Μέρεντιθ Στιλ ανακάλυψε ότι τα παιδιά της είχαν απαχθεί ψηφιακά το 2021. Ένας λογαριασμός στο Instagram έκλεψε φωτογραφίες της και παρουσίασε τα παιδιά της σαν να ήταν δικά του.

«Είχα δημοσιεύσει ένα βίντεο με την οικογένειά μου να βγαίνει για φαγητό και είχα επισημάνει το εστιατόριο στο οποίο βρισκόμασταν», δήλωσε η Steele.

«Την επόμενη μέρα ο διευθυντής του εστιατορίου μού έστειλε ένα μήνυμα. Και μου είπε: “Υπάρχει μια σελίδα με φωτογραφίες και βίντεο με εσάς και τα παιδιά σας να δειπνείτε στο εστιατόριο. Και έβαλαν ετικέτα στο εστιατόριο, αλλά δεν είναι η δική σας σελίδα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Steele βρήκε τον λογαριασμό και είδε εικόνες της οικογένειάς της περίπου έξι μηνών να γεμίζουν τη σελίδα του ατόμου.

«Είχαν είτε καταγράψει στην οθόνη από τις ιστορίες μου στο Instagram είτε είχαν αποθηκεύσει τις φωτογραφίες και έδωσαν στα παιδιά μου νέα ονόματα και νέες ταυτότητες ότι κάναμε όλα αυτά τα πράγματα, πράγμα που με τρόμαξε πολύ», είπε.

«Με φρίκαρε η σκέψη ότι ένας άγνωστος κάπου είχε αποθηκεύσει στο τηλέφωνό του ένα σωρό εικόνες των παιδιών μου και ότι είχε οικοδομήσει ολόκληρη την ταυτότητά του γύρω από αυτές».

Από τότε η Steele σταμάτησε να μοιράζεται περιεχόμενο με τα παιδιά της και τώρα υποστηρίζει τους κινδύνους που ελλοχεύουν.

Άλλες μαρτυρίες γονέων

Γονείς στο Νιου Τζέρσεϊ βίωσαν επίσης τη δική τους φρίκη που προκάλεσε ένα βίντεο με τον γιο τους, ο οποίος ήταν δύο ετών κατά τη στιγμή του περιστατικού, αλλά δεν δημοσίευσαν το περιεχόμενο σε αυτή την περίπτωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Anastasia Zhadina Burshteyn δήλωσε στην Daily Mail: «Ο γιος μου παρακολουθούσε έναν τοπικό παιδικό σταθμό του Hoboken που έκλεισε πριν από δύο χρόνια.

«Αρνηθήκαμε ρητά την άδεια να δημοσιεύσουμε φωτογραφίες του στο Διαδίκτυο, αλλά η τότε υποδιευθύντρια τράβηξε ένα βίντεο με τον εαυτό της να τον μαθαίνει να λέει “F*** you” και το δημοσίευσε στην προσωπική της σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το βίντεο αυτό το πήραν τρίτοι και το μοιράστηκαν παντού, και έτσι το έμαθε ο παιδικός σταθμός».

Ένας εργαζόμενος σε παιδικό σταθμό έμαθε στο γιο του Vitaly και της Anastasia Zhadina Burshteyn να λέει βρισιές, τις οποίες ο εργαζόμενος κατέγραψε και μοιράστηκε στο διαδίκτυο. Το βίντεο έγινε viral, μετατρέποντας τον τότε δίχρονο γιο τους σε meme
Ένας εργαζόμενος σε παιδικό σταθμό έμαθε στον γιο του Vitaly και της Anastasia Zhadina Burshteyn να λέει βρισιές, τις οποίες ο εργαζόμενος κατέγραψε και μοιράστηκε στο Διαδίκτυο. Το βίντεο έγινε viral, μετατρέποντας τον τότε δίχρονο γιο τους σε meme.

Το βίντεο, που κοινοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2020, το πήραν σατιρικοί λογαριασμοί, μετατρέποντας το βρέφος της σε viral meme.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Απολύθηκε αμέσως και ο παιδικός σταθμός συνεργάστηκε μαζί μας για να αφαιρέσει τα βίντεο που ξαναμοιράστηκαν (ο σύζυγός μου ήρθε πραγματικά σε επαφή με ανθρώπους για να αφαιρέσουν τα βίντεο από το Twitter)».

Αν και τα ατυχή αυτά γεγονότα συνέβησαν εξαιτίας αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ιστορία μιας Ουκρανής μητέρας αποτελεί προειδοποίηση για τους γονείς σχετικά με την παρακολούθηση του τι κάνουν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο.

Η Natusha Zahm δήλωσε στην Daily Mail πως ο γιος της, ηλικίας επτά ετών εκείνη την εποχή, πίστευε ότι μιλούσε με ένα εξάχρονο κορίτσι στο Telegram.

«Μια μέρα είπε ότι μπήκε στο κανάλι Telegram της εν λόγω μπλόγκερ. Δεν μου άρεσε η ιδέα -σκέφτηκα ότι ήταν πολύ νωρίς γι’ αυτόν- αλλά όλοι οι φίλοι του συμμετείχαν σε αυτό το chat», είπε η Zahm στην Daily Mail.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Υπήρχαν περίπου 1.000 παιδιά που συνομιλούσαν στο κανάλι, οπότε σκέφτηκα ότι ήταν μόνο οι φίλοι του και ότι κοινωνικοποιείτο. Καθόμουν στο δωμάτιο και μπήκε μέσα και έβγαλε το πουκάμισό του. Έβγαζε φωτογραφίες του εαυτού του και τον ρώτησα: “Τι κάνεις;”».

Η Natusha Zahm δήλωσε στη DailyMail.com πώς ο γιος της, ηλικίας επτά ετών τότε, πίστευε ότι μιλούσε με ένα εξάχρονο κορίτσι στο Telegram, αλλά τελικά ήταν ένας ενήλικας που ζήτησε από τον γιο της γυμνόστηθες φωτογραφίες
Η Natusha Zahm δήλωσε στην Daily Mail πως ο γιος της, ηλικίας επτά ετών τότε, πίστευε ότι μιλούσε με ένα εξάχρονο κορίτσι στο Telegram, αλλά τελικά ήταν ένας ενήλικας που ζήτησε από τον γιο της γυμνόστηθες φωτογραφίες.

Ο γιος της εξήγησε ότι γνώρισε μια κοπέλα στο κανάλι που του ζήτησε να βγάλει μια γυμνόστηθη φωτογραφία.

«Η φωτογραφία προφίλ ήταν ενός εξάχρονου κοριτσιού, που φαινόταν από τη μέση και πάνω και ήταν γυμνόστηθη», δήλωσε η Zahm.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μπορούσα να καταλάβω από το ύφος και τη γραμματική ότι δεν επρόκειτο για παιδί αλλά για ενήλικα».

Είπε στον γιο της να σταματήσει να μιλάει με το άτομο, το οποίο του έστειλα μια άσεμνη φωτογραφία. Η Zahm είπε ότι ο ενήλικας πρέπει να είχε κλέψει τη φωτογραφία του κοριτσιού ή να συνομιλούσε με το κορίτσι για να πάρει τις φωτογραφίες της.

«Αυτός ο παιδόφιλος έστειλε μια εικόνα του κοριτσιού αυτού εντελώς γυμνού με τα πόδια της ορθάνοιχτα», δήλωσε η Zahm.

«Πρέπει να συνομιλούσε με αυτό το κορίτσι και να πήρε τις γυμνές φωτογραφίες της. Ο γιος μου ήταν δίπλα μου και είδε αυτή τη φωτογραφία και δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι θα τον επηρέαζε όπως τον επηρέασε. Ένιωθε σαν να έκανε εμετό. Μπλοκάρισα αυτόν τον χρήστη. Διέγραψα τα πάντα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαφήμιση δείχνει πώς οι φωτογραφίες μπορεί να είναι αναμνήσεις για τους γονείς, αλλά μπορούν να πέσουν σε λάθος χέρια
Η διαφήμιση δείχνει πώς οι φωτογραφίες μπορεί να είναι αναμνήσεις για τους γονείς, αλλά μπορούν να πέσουν σε λάθος χέρια

Ένα περιστατικό όπου η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιήθηκε για να εκβιάσει ένα έφηβο αγόρι μοιράστηκε με την Daily Mail ο Yaron Litwin, ο οποίος εργάζεται στο Canopy – μια ψηφιακή εφαρμογή γονέων που ανιχνεύει και μπλοκάρει την πορνογραφία σε κάθε ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο.

Το αγόρι, που λάτρευε να πηγαίνει στο γυμναστήριο, μοιράστηκε μια φωτογραφία του με γυμνό στήθος σε μια σελίδα προπόνησης.

«Κάποιος μπόρεσε να πάρει αυτή την εικόνα, στη συνέχεια να την επεξεργαστεί [με τεχνητή νοημοσύνη] και να επιστρέψει και να εκβιάσει αυτόν τον έφηβο», δήλωσε ο Litwin.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Και όταν συμβαίνει αυτό, είναι τόσο σοκαριστικό και τόσο καταστροφικό για τον νεαρό έφηβο. Συχνά δεν θα πάνε καν στους γονείς τους. Προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν μόνοι τους. Συχνά, ο εκβιασμός συνίσταται στην αποστολή πρόσθετων άσεμνων ή γυμνών φωτογραφιών. Υπάρχουν τρία πράγματα που πρέπει πραγματικά να σκεφτεί κανείς».

«Το ένα είναι ο χρόνος που μπορεί να χρησιμοποιούν [μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Το δεύτερο είναι το περιεχόμενο στο οποίο εκτίθενται και το τρίτο είναι ποιος βρίσκεται στην άλλη πλευρά, και το Canopy βοηθά στη διαχείριση και την προστασία και έχει την εξουσία».

Η διαφήμιση για την ενημέρωση των γονέων

Η διαφήμιση με τίτλο Without Consent («Χωρίς συγκατάθεση») δημιουργήθηκε από την ολλανδική θυγατρική της T-Mobile, την Deutsche Telekom, και περιγράφει λεπτομερώς την ιστορία της Ella, οι γονείς της οποίας μοιράστηκαν ολόκληρη τη ζωή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι γονείς εμφανίζονται να συμμετέχουν σε ένα κοινωνικό πείραμα – πηγαίνουν σε μια ταινία και βλέπουν με απορία τη φωτογραφία της κόρης τους να έχει χειραγωγηθεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Χρησιμοποιώντας μόνο μια φωτογραφία και την τεχνητή νοημοσύνη, δημιουργήσαμε μια ενήλικη Ella που εμφανίστηκε στη μεγάλη οθόνη του κινηματογράφου. Στη συνέχεια, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης τροποποίησε την εικόνα της μικρής Ella για να δημιουργήσει το νεαρό κορίτσι ως ενήλικα».

«Γεια σου μαμά, γεια σου μπαμπά, εγώ είμαι, η Έλλα», είπε η ψηφιακή ενήλικη Έλλα.

Συνεχίζει να εξηγεί πώς οι φωτογραφίες που μοιράστηκαν οι γονείς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να ληφθούν και να χρησιμοποιηθούν από οποιονδήποτε για να της δημιουργήσουν ένα φρικτό μέλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ένα μέλλον όπου η ταυτότητά μου θα κλαπεί, όπου θα μπορώ να πάω στη φυλακή για πράγματα που δεν θα έκανα ποτέ», είπε η Ella.

«Φανταστείτε να καταστρέφεται η πιστωτική μου ικανότητα μπαμπά, ή να αντιγράφεται η φωνή μου για να σε τρομάζει μαμά. Δεν θέλω να γίνω ένα meme, που θα εξευτελίζεται από όλους στο σχολείο».

Το κλιπ δείχνει στη συνέχεια το σώμα της Ella με το πρόσωπο ενός διαφορετικού ατόμου που λέει: «Πρέπει να πας να αυτοκτονήσεις, γ@@@@@@ χαμένη».

Ωστόσο, η τελευταία προειδοποίηση που δίνει η Έλλα στους γονείς της, οι οποίοι παρακολουθούν με τρόμο στο πλήθος, είναι ότι δεν θέλει οι φωτογραφίες της να χρησιμοποιηθούν ως παιδική πορνογραφία.
Ωστόσο, η τελευταία προειδοποίηση που δίνει η Έλλα στους γονείς της, οι οποίοι παρακολουθούν με τρόμο στο πλήθος, είναι ότι δεν θέλει οι φωτογραφίες της να χρησιμοποιηθούν ως παιδική πορνογραφία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η τελευταία προειδοποίηση που δίνει η Ella στους γονείς της, οι οποίοι παρακολουθούν με τρόμο στο πλήθος, είναι ότι δεν θέλει οι φωτογραφίες της να χρησιμοποιηθούν ως παιδική πορνογραφία.

Στην οθόνη της ταινίας εμφανίζεται μια θολή εικόνα της μικρής Ella που ανέβασαν οι γονείς της από την παραλία.

Η αθώα εικόνα την απεικονίζει να χαίρεται μέσα στο νερό, αλλά ένας επιτήδειος την πήρε από τη σελίδα των γονιών της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ανέβασε σε έναν ιστότοπο με πορνογραφικό περιεχόμενο, ο οποίος στη συνέχεια κατέβηκε περισσότερες από 7.800 φορές.

«Αυτό που μοιράζεσαι στο Διαδίκτυο είναι σαν ένα ψηφιακό αποτύπωμα που θα με ακολουθεί για το υπόλοιπο της ζωής μου», μοιράστηκε η Ella.

«Σε παρακαλώ, μαμά, σε παρακαλώ, μπαμπά, προστάτεψε την εικονική μου ιδιωτική ζωή».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 



Πηγή