Mobile Banking: Ολόκληρη η τράπεζά σας, στην οθόνη του κινητού σας | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

6


Ήταν στις αρχές της δεκαετίας του 1980 όταν έγινε πραγματικότητα για πρώτη φορά η εξ αποστάσεως τραπεζική, ενώ κάποιες τράπεζες ξεκίνησαν να προσφέρουν σταδιακά στους πελάτες τους τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες τους μέσω τηλεφώνου.

Η ηλεκτρονική τραπεζική πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή μας γύρω στα τέλη της δεκαετίας του 1990, με την παροχή τραπεζικών υπηρεσιών μέσω SMS (γνωστές με την ονομασία “SMS Banking”). Με την εμφάνιση των σύγχρονων smartphones, ο ρυθμός εξέλιξης του Mobile Banking αυξήθηκε αισθητά. Η είσοδος του iPhone στην mobile αγορά και η δυναμική εξέλιξη των συσκευών με λειτουργικό Android, αποτέλεσαν το εφαλτήριο για τη γέννηση του σύγχρονου Mobile Banking.

Διαχείριση του λογαριασμού και των τραπεζικών συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου / Φωτογραφία: Shutterstock

Σήμερα, ορίζουμε το Mobile Banking ως την ενέργεια πραγματοποίησης τραπεζικών συναλλαγών μέσω οποιασδήποτε mobile συσκευής, όπως για παράδειγμα ενός κινητού τηλεφώνου τύπου smartphone ή ενός tablet. Για να μπορέσει να είναι επιτυχής μια τέτοιου τύπου συναλλαγή, απαιτείται η εκάστοτε συσκευή να έχει πρόσβαση στο Internet. Μια τέτοιου τύπου mobile συναλλαγή μπορεί να αφορά, για παράδειγμα, μια απλή ενημέρωση υπολοίπου λογαριασμού ή τη μεταφορά ενός χρηματικού ποσού σε κάποια επιχείρηση ή οργανισμό του εξωτερικού ή σε ένα ιδιώτη .

Θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε τις παρεχόμενες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω Mobile Banking, στις εξής κατηγορίες:

  • Πληροφορίες Λογαριασμού, όπου ο χρήστης μπορεί ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιήσει την αντίστοιχη ηλεκτρονική πλατφόρμα που του παρέχει η τράπεζά του, ώστε να ενημερωθεί για οτιδήποτε αφορά τον προσωπικό του τραπεζικό λογαριασμό (π.χ. υπόλοιπο λογαριασμού, λογαριασμοί πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών κ.λπ.)
  • Τραπεζικές Συναλλαγές, όπου ο χρήστης συνδέεται προκειμένου να πραγματοποιήσει αγορές, πληρωμές λογαριασμών, μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμούς εντός ή εκτός Ελλάδας, μεταφορά χρημάτων με τη χρήση αριθμού κινητού, ΑΦΜ ή και QR κωδικού επιχείρησης, χωρίς τη χρήση αριθμού λογαριασμού ή IBAN, έκδοση παραβόλων, αλλά και τη φόρτιση προπληρωμένων καρτών ή συσκευών ηλεκτρονικής διέλευσης διοδίων.
  • Υπολογισμός του αφορολογήτου που έχει χτίσει ο χρήστης από τις ηλεκτρονικές πληρωμές του, μέσω των συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών αλλά και από τις αγορές του με κάρτες, με δυνατότητα διαδραστικής απεικόνισης δαπανών.
  • Πρόσβαση σε προγράμματα επιβράβευσης και επιστροφής χρηματικών ποσών για τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.
  • Δυνατότητα παρακολούθησης του προσωπικού «χρονολογίου» του εκάστοτε χρήστη, με διαδραστική απεικόνιση του ιστορικού εσόδων / εξόδων του σε βάθος χρόνου (π.χ. για το περασμένο έτος).
  • Εξειδικευμένες εφαρμογές για τους χρήστες, που μπορεί να αφορούν συγκεκριμένες υπηρεσίες ή παροχές, όπως για παράδειγμα μια διαδραστική εφαρμογή για την αποταμίευση.
  • Υπηρεσίες SMS Banking, μέσω των οποίων ο χρήστης μπορεί, με την αποστολή ενός γραπτού μηνύματος, να λάβει πληροφορίες για τους λογαριασμούς και τις κάρτες του.

Πως θα αξιοποιήσετε το Mobile Banking σας σωστά

Η δυναμική είσοδος του Mobile Banking στη σύγχρονη ζωή, προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα που διευκολύνουν τη συνεργασία με την τράπεζα και βοηθούν στην εκπλήρωση των καθημερινών υποχρεώσεων.

Το βασικότερο πλεονέκτημα είναι η εξοικονόμηση χρόνου, αφού υπάρχει η επιλογή να συνεργαστείτε εξ αποστάσεως με την τράπεζά σας, να περιορίσετε τις μετακινήσεις σας, να διεκπεραιώσετε τις εργασίες σας 24 ώρες το 24ωρο, αλλά εξίσου σημαντικό είναι και ότι σας επιτρέπει να παραμείνετε ασφαλείς στο σπίτι σας όταν οι συνθήκες απαιτούν περιορισμό μετακινήσεων και κοινωνικών συναναστροφών (όπως την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού). Πλέον, το σύγχρονο Mobile Banking προσφέρει ό,τι και το e-Banking, ελαχιστοποιώντας τις περιπτώσεις όπου η επίσκεψη σε ένα τραπεζικό κατάστημα θα ήταν απαραίτητη.

Μπορείτε πλέον να διεκπεραιώσετε οικονομικές υποχρεώσεις και τραπεζικές συναλλαγές από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, αρκεί να έχετε πρόσβαση στο Internet. Αυτές οι συναλλαγές πραγματοποιούνται με ασφάλεια, αρκεί να ακολουθούνται μερικά απλά και εύκολα βήματα.

Χρήστης κινητού τηλεφώνου μπαίνει στο mobile banking
Χρήστης κινητού τηλεφώνου μπαίνει στο mobile banking / Φωτογραφία: Shutterstock

Καταρχάς, είναι σημαντικό οι χρήστες να χρησιμοποιούν ασφαλείς κωδικούς πρόσβασης, τόσο για να συνδέονται στην Mobile εφαρμογή της τράπεζας, όσο και για να κάνουν login στις προσωπικές τους συσκευές. Γενικότερα, καλό είναι να αποφεύγεται η χρήση απλών ή πανομοιότυπων κωδικών. Στο ίδιο πλαίσιο, συστήνεται στους χρήστες να ενεργοποιούν το αυτόματο κλείδωμα στις συσκευές τους μετά από σύντομο διάστημα αδράνειας, όπως και να χρησιμοποιούν μόνο αυθεντικά λογισμικά.

Τέλος, θεωρείται ενδεδειγμένο οι ηλεκτρονικές συναλλαγές αυτού του τύπου να πραγματοποιούνται μόνο μέσω ασφαλών και γνωστών δικτύων, καθώς τα ιδιωτικά δίκτυα θεωρούνται ασφαλέστερα από τα δημόσια (π.χ. σε καφετέριες). Με την ολοκλήρωση της εκάστοτε συναλλαγής, οι χρήστες πρέπει να αποσυνδέονται από το δίκτυο.

Γνωρίστε το Mobile Banking της Eurobank και τις εφαρμογές του

Η Eurobank προσφέρει στους πελάτες της ένα ολοκληρωμένο φάσμα υπηρεσιών Mobile Banking με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση εξυπηρέτησης πελατών από το σύνολο των εξειδικευμένων εφαρμογών της, που προσφέρουν την ίδια εμπειρία και λειτουργίες με το e-Banking.

Οι εφαρμογές αυτές έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν οι πελάτες της τράπεζας όχι μόνο να διευκολύνονται στις καθημερινές τους συναλλαγές, εξοικονομώντας χρόνο, αλλά και να έχουν μια σφαιρική ενημέρωση ανά πάσα στιγμή για την κατάσταση των τραπεζικών τους λογαριασμών, πιο αναλυτικά :

  • Το Mobile App παρέχει στους χρήστες -μεταξύ άλλων- τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν συναλλαγές από το κινητό ή το tablet τους, από όπου κι αν βρίσκονται, αλλά και τη δυνατότητα υπολογισμού του αφορολόγητου. Μέσω του App, ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί τα οικονομικά δεδομένα του λογαριασμού του μέσω «έξυπνων» γραφημάτων και να καταθέτει χρήματα σε λογαριασμούς φίλων του γνωρίζοντας μόνο τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους με την υπηρεσία pay a friend. Επίσης, μπορεί να απολαμβάνει την πρωτοποριακή τεχνολογία βιομετρικής ταυτοποίησης για τη σύνδεσή του στην εφαρμογή (εάν η συσκευή του υποστηρίζει την τεχνολογία αυτή).
  • Την υπηρεσία Mobile Wallet που επιτρέπει στους κατόχους πιστωτικών και χρεωστικών καρτών Mastercard της τράπεζας να πραγματοποιούν ανέπαφες πληρωμές σε τερματικά POS απευθείας από το smartphone τους (με λειτουργικό Android 5 ή νεότερο), εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογία NFC, χωρίς να έχουν μαζί τους την κάρτα.
  • Την υπηρεσία Cards Control, με την οποία ο πελάτης ελέγχει τη χρήση και τις λειτουργίες (π.χ. προσωρινή απενεργοποίηση/επανενεργοποίηση) των χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων καρτών του, εύκολα και με ασφάλεια από το κινητό του.
  • Το €πιστροφή App, που αφορά το πρόγραμμα επιβράβευσης €πιστροφή, μέσω του οποίου οι χρήστες κερδίζουν πραγματικά ευρώ για τις συναλλαγές τους, τα οποία μπορούν να εξαργυρώσουν σε επιχειρήσεις συνεργαζόμενες με την τράπεζα.
  • Το Live-Pay App, για άμεσες πληρωμές σε πραγματικό χρόνο οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, από κινητό ή tablet, με χρέωση της πιστωτικής ή προπληρωμένης κάρτας του χρήστη.
  • Την υπηρεσία SMS Banking, μέσω της οποίας οι χρήστες ενημερώνονται άμεσα για τους λογαριασμούς και τις κάρτες τους, με την αποστολή ενός απλού SMS από το κινητό τους.





Πηγή