The Banner Saga 3 Preview – Η τελευταία ραψωδία του indie έπους

30


Όλα τα ωραία πράγματα κάποτε φτάνουν στο τέλος τους και, δυστυχώς, το The Banner Saga δεν αποτελεί εξαίρεση. Πριν μπούμε στα βαθιά, μία διευκρίνηση/προειδοποίηση για όποιους φαντάζονται happy endings: Αν έχουμε μάθει ένα πράγμα από το παιχνίδι αυτό είναι πως παντού καραδοκεί κάποια φριχτή εξέλιξη που θα μας φέρει κάπου μεταξύ facepalm και ragequit! Για να μη τα πολυλογούμε, το ζητούμενο στο Banner Saga 3 είναι εάν θα καταφέρετε να επιβιώσετε, βοηθώντας τους ήρωες της περιπέτειας να αποφύγουν το καταστροφικό τέλος, ή αν ο κόσμος όπως τον γνωρίσατε θα έχει τραγική κατάληξη και το ζοφερό Σκοτάδι θα καταπιεί τα πάντα…

Το Banner Saga 3 είναι το τρίτο και τελευταίο μέρος της πολυβραβευμένης indie τριλογίας που ξεκίνησε το 2014, συνεχίστηκε το 2016 με το δεύτερο μέρος και ολοκληρώνεται φέτος. Για όσους δεν γνωρίζουν, πρόκειται για ένα παιχνίδι τακτικής και ρόλων κινούμενο γύρω από μία ζωντανή ιστορία, ένα έπος (Saga), που εκτυλίσσεται σε έναν φανταστικό κόσμο ισχυρά επηρεασμένο από τη σκανδιναβική παράδοση και τους βίκινγκς. Κεντρικό μοτίβο του παιχνιδιού είναι το καραβάνι που ταξιδεύει κάτω από υπερμέγεθες λάβαρο (Banner), στο οποίο καταγράφεται, κεντιέται, η ιστορία και τα κατορθώματα του λαού και των ηρώων του. Το κύριο μέρος του παιχνιδιού (gameplay) είναι οι tactical turn-based μάχες, με επιρροές από παιχνίδια όπως το Final Fantasy Tactics. Εκτός των μαχών, υπάρχει η διαχείριση του καραβανιού του οποίου ηγείστε, φροντίζοντας για την ευημερία και την επιβίωσή του, όπως στα κλασικά παιχνίδια Oregon Trail ή King of Dragon Pass. Τέλος, το στοιχείο του role-playing διαπερνάει όλη την ιστορία που διηγείται το Banner Saga, μέσω πληθώρας αξιομνημόνευτων χαρακτήρων και συστήματος διαλόγων με πολλαπλές επιλογές που συνοδεύονται από απρόβλεπτες συνέπειες, συνήθως αρνητικές, π.χ. τραγικός θάνατος κάποιου ήρωα (permadeath)!

Με το τελευταίο μέρος της τριλογίας, οι indie δημιουργοί Stoic Studio θέλουν να κλείσουν την ιστορία που άρχισαν και ανέπτυξαν στα προηγούμενα δύο μέρη. Το τρίτο μέρος υποστηρίχθηκε από καμπάνια Kickstarter το 2017, όπως άλλωστε είχε γίνει και με το πρώτο μέρος το 2012, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το παιχνίδι παραδίδεται αρκετούς μήνες πριν τον αρχικό προγραμματισμό, κάτι ιδιαίτερα σπάνιο στη βιομηχανία! Κεντρικός στόχος των σχεδιαστών είναι να κλείσουν με δραματικό τρόπο την τριλογία, «δένοντας» όλα τα ανοιχτά ζητήματα και σχηματίζοντας πολλαπλά διαφορετικά φινάλε, ανάλογα με τις επιλογές που έγιναν στα προηγούμενα δύο μέρη. Με τον τρόπο αυτό, τα τρία παιχνίδια μπορούν να παιχτούν «στη σειρά», μεταφέροντας όλα τα πεπραγμένα από το ένα στο επόμενο, ώστε να μοιάζουν σαν ένα μεγάλο, ενιαίο, συνεκτικό παιχνίδι, συνεπές σε ρυθμό και παρουσίαση (γραφικά, μουσική, στυλ), και κλιμακωτής δυσκολίας. Συνεχίζοντας την παράδοση των προηγούμενων τίτλων, το Banner Saga 3 έχει να καυχιέται για τα απαράμιλλης ομορφιάς ζωγραφιστά «στο χέρι» γραφικά του (τοπία τεχνοτροπίας Eyvind Earle και rotoscoped sprites όπως στις κλασικές ταινίες Disney του προηγούμενο αιώνα) και την μαγευτική μουσική επένδυση με την υπογραφή του Austin Wintory, συνθέτη βραβευμένου με Grammy για το παιχνίδι Journey.

Το preview που παίξαμε εκτείνεται στα τρία πρώτα κεφάλαια της περιπέτειας, και μας βρίσκει καταμεσής δύο παράλληλα εξελισσόμενων και απελπιστικά δύσκολων καταστάσεων. Εδώ κάπου χρειάζεται και ένα Spoiler Alert, για όσους δεν έχουν παίξει τα δύο πρώτα μέρη. Που είμασταν; Α, ναι…

  • Το Arberrang, η πρωτεύουσα του βασιλείου των ανθρώπων, είναι το τελευταίο καταφύγιο όλων των καταδιωγμένων: άνθρωποι, varl (οι κερασφόροι γίγαντες, ακόμα ένα trademark του Banner Saga) και horseborn (οι κένταυροι που συναντήσαμε στο Banner Saga 2) βρίσκονται συνωστισμένοι εντός των μαγικών τειχών της πόλης, πολιορκούμενοι από ορδές των dredge (ο μυστηριώδης «πέτρινος» λαός που φέρονται ως οι βασικοί εχθροί). Σαν να μην έφτανε αυτό, το «Σκοτάδι» γεμίζει τον βόριο ορίζοντα σαν ένας επεκτεινόμενος μαύρος ήλιος και απειλεί να καταπιεί τα πάντα στο πέρασμά του… Αρκετά δυσοίωνα τα πράγματα, ε; Ξέχασα να προσθέσω πως πολιτικές και φυλετικές έριδες διαλύουν την ενότητα των πολιορκημένων, στις κρίσιμες αυτές στιγμές που καλούνται να κάνουν μία απεγνωσμένη άμυνα απέναντι στον ολοκληρωτικό αφανισμό.
  • Οι Φρόντο της ιστορίας μας, το ζεύγος μάγων (Valka) Juno & Eyvind με τον γίγαντα Iver ως υπασπιστή, έχουν καταφέρει να μπουν στο μπλαβί εσωτερικό του Σκοταδιού και ταξιδεύουν ανάποδα μέσα σε μία προστατευτική «φούσκα» φωτός αναζητώντας την πηγή του κακού, σε μία εφιαλτική αντί-πραγματικότητα όπου όλα είναι διαστρεβλωμένα (warped – δείτε πως κατάντησε η πόλη Strand στο screenshot) και εχθρικά απέναντι στη ζωή και το φως. Η παρέα μας (party) λοιπόν, έχει φαινομενικά βαλθεί να σταματήσει το Σκοτάδι πριν αυτό καταπιεί τα πάντα, και κυρίως το Arberrang όπου βρίσκονται όλοι οι φίλοι μας. Ευτυχώς οι Φρόντο δεν είναι μόνοι τους! Στο ρόλο του Σαμ είναι οι Ravens, ένας μισθοφορικός στρατός με κάθε λογής ταραχοποιό και τυχοδιωκτικό στοιχείο στις τάξεις του, που μπήκε στο Σκοτάδι αναζητώντας τον αρχηγό του. Πρόκειται για τον γίγαντα Bolverk, έναν ιδιαίτερα ανισόρροπο και βίαιο χαρακτήρα, ο οποίος αγνοείται από το τέλος του δεύτερου παιχνιδιού. Ξέχασα να προσθέσω πως εντός του Σκοταδιού ελλοχεύει και ένας αστρονομικών διαστάσεων και πηγαίας κακίας Όφις (Serpent), που έχει υπό τον έλεγχό του τον Bolverk και είναι τσαντισμένος ως εκεί που δεν πάει με τη Juno και, κατ’ επέκταση, όποιους τη συναναστρέφονται… Εδώ ξεροκαταπίνουμε

Όπως αντιλαμβάνεστε το Banner Saga 3 είναι μια κούρσα ενάντια στον χρόνο, ένα παιχνίδι επιβίωσης υπό ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες και με τις αναποδιές και τα απρόοπτα να σε περιμένουν σε κάθε στροφή! Η δυσκολία του παιχνιδιού είναι σημαντικά αυξημένη σε σχέση με τα προηγούμενα δύο μέρη, ενώ το να μείνει κανείς αισιόδοξος φαντάζει πιο δύσκολο και από το… να κατακτήσει η Κροατία το Μουντιάλ! Σε επίπεδο gameplay, εκτός από την προσθήκη χαρακτήρων, ηρώων & εχθρών (με καινούρια special combat abilities) και αντικειμένων (που ενισχύουν τους ήρωες στη μάχη), έχουμε τρία νέα mechanics: Το πρώτο είναι οι μάχες σε «κύματα», όπου οι εχθροί πέφτουν επάνω στους ήρωες μας σε κύματα και πρέπει να τους νικήσεις εντός συγκεκριμένου αριθμού σειρών (turns) ειδάλλως σε καταπνίγουν. Το δεύτερο είναι η προσθήκη των Heroic Titles, παρασήμων που μπορούν απονεμηθούν μόνο στους ισχυρότερους ήρωες για να τους δώσουν μοναδικά προνόμια στη μάχη. Το τρίτο και τελευταίο είναι η αλλαγή του γνωστού Warhorn, που έδινε επιπλέον Willpower («θέληση») στους ήρωες κατά τη διάρκεια της μάχης, με το Valka Staff, που πετάει κεραυνούς στους εχθρούς σας, εντός του Σκοταδιού.

Το Banner Saga 3 βγαίνει digitally στις 26 Ιουλίου 2018 για Windows & Mac, όπου διατίθεται για προ-παραγγελία μέσω Steam και GOG.com (24.99€) με κάποια exclusive extras, και για κονσόλες: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch. Physical έκδοση όλης της τριλογίας έχει επιβεβαιωθεί μόνο για τις τρεις κονσόλες. Ημερομηνία έκδοσης του Banner Saga 3 για mobile συσκευές (iOS, Android) δεν έχει επιβεβαιωθεί, σίγουρα θα ακολουθήσει, όπως έγινε για τα προηγούμενα δύο μέρη. Publisher του παιχνιδιού είναι η Versus Evil, που πρόσφατα εξέδωσε το Pillars of Eternity II: Deadfire.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικές με την τριλογία του Banner Saga επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του, δείτε το YouTube κανάλι των δημιουργών ή διαβάστε το review μας για πρώτο μέρος.

This slideshow requires JavaScript.



Πηγή