Η ΕΕ απαγορεύει τις στοχευμένες διαφημίσεις στα Facebook και Instagram

16


Τα Facebook και Instagram της Meta θα πρέπει να σταματήσουν να σερβίρουν στοχευμένες διαφημίσεις στις πλατφόρμες τους, λίγους μήνες μετά την προσωρινή απαγόρευση της Νορβηγικής Αρχής Προστασίας Δεδομένων (DPA) που τέθηκε σε ισχύ τον Ιούλιο.

Τώρα, η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) πρόκειται να απαγορεύσει την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για στοχευμένες διαφημίσεις και οι επιπτώσεις της θα γίνουν αισθητές σε ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ), συμπεριλαμβανομένων των χωρών της ΕΕ και της Ισλανδίας, του Λιχτενστάιν και της Νορβηγίας.

Η “δεσμευτική απόφαση” εκδόθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB), το οποίο έδωσε εντολή στην ιρλανδική DPC να επιβάλει την απαγόρευση εντός δύο εβδομάδων. Με αυτόν τον περιορισμό απαγορεύεται ουσιαστικά στη Meta να χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα για να τροφοδοτεί τις διαφημίσεις που εμφανίζει στο Facebook και το Instagram, σε μια διαδικασία γνωστή ως “συμπεριφορική διαφήμιση”.

Η είδηση έρχεται αφότου το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) διαπίστωσε πως η μεθοδολογία του κολοσσού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τη συμπεριφορική διαφήμιση δεν ήταν σύμφωνη με τους κανόνες GDPR της ΕΕ. Στη Meta επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 1,2 δισ. ευρώ νωρίτερα τον Μάιο και της δόθηκε μια σειρά από μέτρα που πρέπει να λάβει προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανόνες, σύμφωνα με την ιρλανδική DPC.

Εξάλλου, η εταιρεία αποκάλυψε πριν από μερικές ημέρες τα συνδρομητικά πακέτα για την χρήση των Facebook και Instagram στην Ευρώπη χωρίς διαφημίσεις και μένει να δούμε αν αυτή η κίνηση θα αξιοποιηθεί για να αλλάξει η γνώμη της DPC.

[via]

*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα!



Πηγή