Τα συνδρομητικά πακέτα της φέρνουν νέους μπελάδες στην Ευρώπη

12


Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC), μαζί με 19 μέλη της, κατέθεσε καταγγελία κατά της Meta για «αθέμιτες εμπορικές πρακτικές». Η καταγγελία αυτή στοχεύει στο πρόσφατο συνδρομητικό πακέτο χωρίς διαφημίσεις που λάνσαρε η Meta στην Ευρώπη για τις πλατφόρμες Instagram και Facebook. Σύμφωνα με τη Meta, η συνδρομή ανακοινώθηκε για να συμμορφωθεί με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ (GDPR) και τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές (Digital Markets Act – DMA), ο οποίος περιορίζει πόσα προσωπικά δεδομένα μπορεί να λάβει μια διαδικτυακή υπηρεσία με μια δωρεάν έκδοση που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.

Η Ursula Pachl, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια της BEUC, δήλωσε:

Η επιλογή που παρέχει σήμερα ο τεχνολογικός γίγαντας στους καταναλωτές είναι άδικη και παράνομη – τα εκατομμύρια των Ευρωπαίων χρηστών του Facebook και του Instagram δικαιούνται κάτι πολύ καλύτερο από αυτό. Η Meta παραβιάζει τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές, χρησιμοποιώντας αθέμιτες, παραπλανητικές και επιθετικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της μερικής παρεμπόδισης των καταναλωτών από τη χρήση των υπηρεσιών για να τους αναγκάσει να λάβουν γρήγορα μια απόφαση, και παρέχοντας παραπλανητικές και ελλιπείς πληροφορίες κατά τη διαδικασία. Οι αρχές προστασίας των καταναλωτών στην ΕΕ πρέπει τώρα να αναλάβουν δράση και να αναγκάσουν τον τεχνολογικό γίγαντα να σταματήσει αυτή την πρακτική. Η προσέγγιση της εταιρείας εγείρει επίσης ανησυχίες όσον αφορά τον κανονισμό GDPR.

Η BEUC ισχυρίζεται ότι η Meta αναγκάζει τους χρήστες «είτε να συναινέσουν στην επεξεργασία των δεδομένων τους για διαφημιστικούς σκοπούς από την εταιρεία είτε να πληρώσουν για να μην τους εμφανίζονται διαφημίσεις». Αυτό το κάνει μπλοκάροντας τη χρήση του Facebook και του Instagram μέχρι να επιλέξουν μία από τις δύο επιλογές, δημιουργώντας μια αίσθηση επείγοντος, η οποία θεωρείται επιθετική πρακτική σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές.

Ο οργανισμός αναφέρει επίσης ότι επιλέγοντας μια συνδρομή επί πληρωμή, οι καταναλωτές μπορεί να πιστεύουν ότι θα λάβουν μια επιλογή φιλική προς την προστασία της ιδιωτικής ζωής με λιγότερη παρακολούθηση και κατάρτιση προφίλ. Ωστόσο, είναι πιθανό τα δεδομένα των χρηστών να εξακολουθούν να συλλέγονται για σκοπούς άλλους πέρα από τις διαφημίσεις στις πλατφόρμες της Meta.

Η συνδρομή χωρίς διαφημίσεις της Meta κοστίζει 9,99 ευρώ το μήνα στο web ή 12,99 ευρώ το μήνα στις εφαρμογές Facebook ή Instagram για iOS και Android. Η Meta αναφέρει ότι οι τιμές αυτές είναι αντίστοιχες με αυτές που προσφέρονται από το YouTube, το Spotify και το Netflix στο πλαίσιο των συνδρομών τους στην Ευρώπη.

[BEUC]



Πηγή